חנות לחיילים – האם יש חוקים שצריך לבדוק לפני?

הידעתם?

ישנם חנויות רבות הפרוסות ברחבי הארץ המציעות מוצרים וציוד עבור חיילים ומשרתי המדינה ברשויות הביטחון. בחנויות אלו לרוב יהיה ציוד רחב ומגוון החל ממדי הלבוש, שפצורים לנשק, סיכות יחידה שונות, כלי היגיינה ועוד. מטרת חנויות אלו הן הנגשת הנוחות לחיילים הנדרשים להוסיף או לשנות מידה או ציוד, שבצבא אין מענה לכך, ובכך להבטיח שיפור באיכות השירות היומיומי.

 

איך יודעים על חנויות אלו?

את חנויות אלו ניתן להכיר דרך האינטרנט שמספק עבורנו מידע רחב אודות מיקום החנויות, המחירים המוצעים בהם ואת הציוד שיש לקנות אצלם. אך לרוב, החיילים עצמם יודעים למצוא את החנות המדויקת שהם צריכים על ידי שמיעה מניסיון חברם.

החיילים יודעים אם קורה מצב וישנה בעיה בציוד ובאביזרים שקיבלו מהצבא, הם יכולים לגשת אל חנות לחיילים כמו טקטיקל זון, ולהשלים את הציוד הדרוש להם. החנויות אשר מציעות ציוד רחב למען החיילים צריכות להיות תחת חוקים מסוימים בכדי להבטיח את איכות המוצרים שמספקים לחיילים ומשרתי הביטחון.

 

מוכרת על ידי הצבא וכוחות הביטחון

החוק הראשון וההכרחי ביותר הוא שהחנות תהיה מוכרת על ידי הצבא וכוחות הביטחון, ובכך יתנהל פיקוח על ידם בהקשר של איכות ושווי המוצרים אשר משווקים למשרתים. כיוון שהחיילים נמצאים הרבה בתנאי שטח, המוצרים צריכים להיות מספיק טובים בכדי שלא יהפכו לבלאי לאחר פעילות אחת.

לכן, כיוון שחנויות אלו מהוות כספק של מדים וציוד לחיילים, יש בקרה בכדי לוודא שניתן להשתמש בציוד זה בפעילויות מבצעיות. הציוד הנמכר בחנויות יכול להיות כחלק מתפעול הנשק, חבלים ומיתרים המיועדים לצניחה, ועד פריט לבוש תקני של צבא ההגנה לישראל – ולכן הצבא מבצע בקרה הכרחית זו.

 

איכות המוצרים

המוצרים הנמכרים בחנויות החיילים צריכים להיות בתקן איכות גבוה ככל האפשר כיוון שהם משרתים בצורה יומיומית את החיילים ומשרתי המדינה. המוצרים המסופקים בחנות אינם יכולים להיות בעלי איכות נמוכה כי בכך החיילים עשויים ללבוש מדים שיהרסו מהר, הציוד לנשק יכול להוות סכנה ממשית במידה והוא לא תקני, החפצים המשמשים להיגיינת החיילים יכולים לגרום לבעיה בריאותית אמיתית, ועוד.

כמו שכל אדם מעוניין לאחר ביצוע קניה בחנות ליהנות מהמוצר אותו הוא רכש במיטב כספו, כך גם החיילים. אך השוני העיקרי הוא שלחיילים אין מספר רב מאוד של חנויות המציעות ציוד זה, ולכן המעטות שכן מציעות נדרשות לכלול מוצרים באיכות גבוה וטובה.

 

מגוון בציוד

החוק הנוסף שיש לבדוק רגע לפני ההגעה לחנות הציוד, הוא ווידוא מגוון רחב של ציוד אשר יהיה שימושי עבור החייל. הגיוון יתבסס לפי מתן מענה לבעיות רבות כגון –  לבוש, שיפצור נשק, דרגות, כומתות, ערכות היגיינה, מנעולים, תיקי רחצה ועוד. ככל שהחנות תהיה בעלת מגוון רחב של ציוד, בכך החייל המגיע במיוחד אליה עשוי למצוא פתרונות רבים שישפרו את חיי היומיום שלו בשירות.

 

לוחם