יש לכם קרן השתלמות? כך תדעו אם היא משתלמת

קררן השתלמות היא מכשיר פיננסי יעיל ומשתלם. חברות רבות מציעות קרנות השתלמות ולכן רבים מעוניינים לנייד את קרן ההשתלמות שלהם לחברה אחרת. אם גם אתם מעוניינים מנף את הכסף שלכם, חשוב שתבדקו את תנאי קרן ההשתלמות שלכם וכך תדעו אם היא משתלמת לעומת קרונות ההשתלמות האחרות.

 

מהי קרן השתלמות?

הרבה אנשים הם בעלי קרן השתלמות והם אפילו לא יודעים להעריך את מה שיש להם. חשוב להבין שקרן השתלמות היא מכשיר פיננסי יעיל לחסכון משמעותי. במסגרת זו המעסיק פותח קופת קרן השתלמות ומפריש לחיסכון עבור העובד 7.5% מהשכר שלו. גם העובד מפריש 2.5% מהשכר עבור קופת ההשתלמות.

וכך, לאחר תקופה של 6 שנים, כספי הקופה ניתנים למשיכה והעובד יכול להשתמש בכסף שהצטבר לצרכים שונים כמו יציאה ללימודי השתלמות, שיפוץ הבית ועוד. בעבר היה ניתן להשתמש בכספים אך ורק לצרכי לימוד והשתלמות, אך היום ניתן להשתמש בכספי קרן ההשתלמות לכל מטרה שרק תרצו.

 

מי צריך לדאוג לקרן ההשתלמות שלכם?

הרבה טועים לחשוב שבגלל שהמעסיק הוא זה שפתח את קרן ההשתלמות, הוא יהיה זה שצריך לדאוג שהקרן היא אכן רווחית ומשתלמת מבין קרנות ההשתלמות המוצעות בשוק. האמת היא שלא כך הם פני הדברים.

מעסיק דואג לבצע את המוטל עליו, לפתוח את הקופה ולהפקיד כסף כנדרש מידי חודש. הוא לא דואג לנהל מעקב ולבדוק אם קמו קרנות השתלמות משתלמות יותר. גם עצמאים המפרישים לעצמם קרן השתלמות לא פטורים מלדאוג לעצמם. האחראי בסופו של דבר על קרן ההשתלמות הוא בעל הקרן בלבד. שימו לב, גם אם יש לכם קופה פעילה של הראל קרן פנסיה, זה לא אומר שקרן ההשתלמות תהיה חייבת להיות שם.

 

איך בודקים את תנאי קרן ההשתלמות?

כדי לראות אם קרן ההשתלמות אכן משתלמת ביחס לקרנות אחרות קיימות, חשוב לבדוק את הנתונים אחת לתקופה. הנתונים המצריכים בדיקה כוללים את גובה דמי הניהול, גובה התשואה המובטחת וגובה הסיכון המלווה.

מערכת השוואת קרנות השתלמות נועדה כדי להקל על התהליך. היעזרו בפיתוח החכם הזה המסייע בעריכת השוואות בין קרנות הפנסיה השונות. עליכם להזין נתונים והתוצאות יוצגו במהירות וביעילות.

 

מה הפרמטר הכי חשוב בבדיקה?

כשבודקים את נתוני קרנות ההשתלמות חשוב לזכור לבדוק את דמי הניהול, גובה התשואה וגובה הסיכון. אבל שימו לב, גובה דמי הניהול הוא לא הנתון המשמעותי ביותר מהסיבה שיכולה להיות קרן השתלמות רווחית במיוחד בעלת תשואה גבוהה אך דמי הניהול הנגבים בה הם גבוהים יותר ביחס למקובל. למרות זאת, הרווחים המתקבלים בה הם גבוהים משמעותית מקרנות אחרות. בסופו של דבר, בדקו את גובה התשואה ואת גובה הסיכון הנלווה לה.

 

שורה תחתונה

כדי לבדוק אם קרן ההשתלמות משתלמת ביחס לקרנות אחרות צריך לבדוק את גובה הסיכון עם גובה התשואה המובטחת.

כספים