כיצד מבטלים הגבלת חשבון בנק

אף אדם לא ישמח לשמוע את שלושת המילים "חשבן בנק מוגבל" בהקשר של חשבון הבנק שלו. חשבון בנק מוגבל הוא מצב עם השלכות כלכליות כמעט מיידיות על האזרח שחשבונו הוגבל. מדובר בהרבה יותר מסתם "כאב ראש". הסיטואציה הזאת עשויה להשליך על האדם שהחשבון שלו הוגבל, השלכות לזמן רב מאוד. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לבטל את הגבלת חשבון הבנק, כדי להימנע מאותן השלכות. 

 

חשבון בנק מוגבל

נודע לכם על ידי הבנק שחשבון הבנק שלכם עומד להיות מוגבל? ניסיתם להעביר את כרטיס האשראי בחנות כלשהי אך הוא לא עבר עקב הגבלת חשבון בנק? הסיטואציה הזאת יכולה לקרות לישראלים רבים שמתנהלים עם שיקים. לפי החוק, אם 10 שיקים לא חוזרים בחשבון הבנק שלכם בטווח זמן של שנה, הבנק רשאי להגביל את החשבון שלכם.

הגבלת החשבון היא לא עניין פשוט ומומלץ לפעול בצורה מהירה על מנת למנוע את ההשלכות. בין היתר, אתם עשויים לאבד את היכולת שלכם להשתמש בכרטיס האשראי ולמצוא את עצמכם מתקשרים בעתיד לעבור בין בנקים, שיכולים לקבל את המידע על היותכם לקוחות שחשבון הבנק שלהם הוגבל. ניתן לבטל את הגבלת החשבון באמצעות מספר פעולות שיש לבצע באופן מהיר וברור. קראו עוד על כך באתר של שמעון גיגי – עריכת דין.

 

פנייה מהירה אל הסניף

אזרחים רבים שחשבון הבנק שלהם מוגבל לא יודעים זאת, אך אם פונים אל סניף הבנק בסמוך אל המועד בו הוגבל החשבון, סניף הבנק יכול לבטל זאת. אתם צריכים להבין קודם כל מה הסיבה בגינה בוטל החשבון שלכם ולהוכיח לנציגים של הסניף שבוצעה טעות, או שיש הסברים סבירים לדחיית השיקים.

 

ערעור עקב טעות של הבנק

במידה והסניף לא מצליח לסייע לכם, אתם יכולים להגיש ערעור לבנק ולמנוע את ההשלכות שעתידות לקרות. ישנן כמה עילות שמאפשרות ערעור עם סיכויי הצלחה. אם הבנק למשל ביצע טעות, ניתן להגיש ערעור. בערעור תצטרכו להראות מה הטעות של הבנק וכיצד היא גרמה לכך שלא פחות מ-10 שיקים נדחו בטווח זמן של שנה.

 

מצב חירום

נקלעתם לתאונה כלשהי ונפצעתם בצורה קשה? גרים במקום שהתרחש בו מבצע צבאי? הדבר עשוי למנוע מכם לבצע פעולות כלכליות שונות בכל הקשור לבנק שלכם. בית המשפט קבע כבר שמדובר בעילות סבירות לביטול הגבלת חשבון. אם החשבון שלכם הוגבל מהסיבות הללו, מוטב שתגישו כמה שיותר מהר ערעור.

 

סיוע מעורך דין

הגבלת חשבון היא לא עניין שולי. אם החשבון שלכם מוגבל, אתם עשויים למצוא את עצמכם סובלים מההשלכות למשך שנים. לכן, התגובה לא צריכה להיות רק מהירה, אלא גם מקצועית. פנו אל עורך דין שבקיא בעבודה מול הבנקים על מנת שתוכלו לקבל סיוע מהידע המשפטי ומהניסיון שיש לו, ולבטל את ההגבלה על החשבון.

הגבלת חשבון בנק