כמה עורך דין טוב משפיע על כמות הפיצויים שמקבלים על תאונת דרכים?

ככלל, תאונת דרכים הינה תקרית המתרחשת ברכב ממונע, כגון: אופנוע או מכונית, כאשר תוצאותיה עשויות להיות קלות יחסית, חמורות יותר או אפילו קטלניות. לפי חוק הפיצויים הקיים במדינת ישראל, כל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים מסוימת, אשר במהלכה נפגע הוא בגופו או בנפשו, יהיה כאי לקבלת פיצויים מחברת הביטוח המבטחת את הרכב. חוק הפיצויים (פלת"ד) רלוונטי עבור כל אדם, גם במידה והוא נמצא אשם בתאונה שהתרחשה.

 

חישוב גובה הפיצויים

בחישוב הפיצויים עבור האדם שהיה מעורב בתאונה, נלקחים בחשבון כמה פרמטרים, אשר על פיהם נקבע גובה הפיצויים:

  1. עד כמה הפגיעה חמורה
  2. מהו גיל הנפגע בתאונה
  3. בכמה הנפגע משתכר בעבודתו
  4. האם נקבעה דרגת נכות, עקב תאונת הדרכים שהוא עבר.

 

האם אדם יוכל לדעת מראש מה גובה הפיצויים שיקבל?

אם תהיתם כמה פיצויים מקבלים על תאונת דרכים, באופן כללי, לא ניתן להעריך באופן מדויק את סכום הפיצויים שעשוי להתקבל באמצעות תביעת הביטוח, שכן, מטרתן של חברות הביטוח השונות היא לשלם למבוטחיה כמה שפחות. לפיכך, קיימת חשיבות גבוהה לנהל את התביעה מול חברת הביטוח באופן מקצועי ככל הניתן.

 

ייצוג של עורך דין מומחה

אם אדם רוצה להצליח למצות את סכום הפיצויים שיוכל הוא לקבל ולדאוג לכך שחברת הביטוח לא תנסה להתחמק מכך, ההמלצה היא שיפנה לעורך דין מקצועי בתחום נזיקין, אשר מכיר את החוקים ואת הידע הרחב בתחום ויוכל להתמודד מול חברת הביטוח, באפקטיביות ולהביא להצלחה מרבית בתביעה. עורך דין טוב ומקצועי בתחום הינו בעל ידע רחב בתחום ובדרך כלל גם בעל ניסיון בתביעות נזיקין קודמות ולפיכך, ידע הוא להדריך את המיוצג כיצד להתנהל במהלך התביעה, אילו מסמכים רפואיים לצרף, על מנת לקדם את התביעה ועוד .

 

כיצד לבחור עורך דין לייצוג בתביעת נזיקין?

בכדי להצליח לבחור עורך דין מומחה בתחום נזקי הגוף, שייצג אתכם בתביעה מול חברת הביטוח, כדאי לעקוב אחר כמה פרמטרים במהלך הבחירה:

  1. יש לוודא כי עורך הדין מומחה בתחום הנזיקין ושהם תחומי ההתמחות העיקריים בהם הוא עוסק.
  2. לברר כי עורך הדין מעניק יחס אישי ללקוחותיו, שהוא נותן תחושה שניתן לסמוך עליו.
  3. יש לבדוק כי לעורך הדין יש את הידע הרלוונטי בתחום הנזיקין.
  4. בנוסף, חשוב לוודא כי עורך הדין שבו תבחרו מעניק ללקוחותיו יחס אישי לכל אורך הטיפול בהם.

 

לסיכום

לאחר תאונת דרכים, לא בהכרח ניתן לאמוד את גובה הפיצויים שחברת הביטוח תשלם למבוטח, בגין הגשת תביעה. אולם, עורך דין מומחה בתחום יוכל לתת אינדיקציה לגבי גובה הסכום וכמו כן, לנהל את התביעה עבור המבוטח באופן באפקטיבי והמקצועי, ככל הניתן.

succo / Pixabay