כתב אישום בתאונת דרכים כתוצאה מעבירת פגע וברח

תאונת פגע וברח מערבת בתוכה גם את סיפור התאונה וגם את הסיפור הנטישה.

על מה יוגש כתב אישום מול הנהג ומה היא בעצם תאונת פגע וברח?

כניסה לכל אתר של עורכי דין לענייני תעבורה או אפילו פליליים כדוגמת  https://akrewi.co.il תחשוף מגוון רחב של תיקים ופסקי דין אשר ההליך והתשובה בהם ברורים מאליהם. לרוב בכל כתב אישום תאונת דרכים שידון בבית המשפט יהיו כמה מעורבים בתאונה כך שבהכרח יש צד אשם אשר מועמד לדין וצד המוגדר בתור הקורבן בתאונה. תאונת פגע וברח היא מסוג התאונות הפחות חד משמעיות, לעיתים כלל לא יודעים מי הנהג הפוגע וגם אם הנהג ברח ואז התגלה, על מה בעיקר מועמד הנהג לדין?

 

תאונת דרכים

אמנם מדובר בתאונה אך לרוב כלל לא יהיה מדובר באירוע בו לאף אחד מהצדדים לא הייתה אשמה. תאונת הדרכים היא אחד מגורמי המוות המשמעותיים ביותר בעולם כולו ובעצם מדובר בלמעלה ממיליון אנשים הנהרגים בתאונות דרכים בכל העולם בשנה אחת. על מנת שתאונת דרכים תיחשב כזאת היא צריכה כמובן להיות בדרך כדוגמת כביש ולהיגרם כתוצאה מפגיעה של רכב או כלי תחבורה אחר. הנזק בתאונה יכול להיגרם רק לכלי הרכב, לבעלי חיים או כמובן לאנשים ברכב או בכביש.

 

פגע וברח

תאונה זאת היא אמנם תאונת דרכים אך יש לה מאפיין עיקרי שבו הנהג פגע ולאחר מכן עבר על החוק וברח. תאונות אלה לרוב נגרמות כתוצאה מבהלה והלם מהאירוע או לחילופין מהבנה של המעשה ורצון להתחבא ולא להיתפס על ידי המשטרה. בכל מקרה מדובר במקרה חמור יותר מתאונת דרכים רגילה בשל כך שלעיתים, אם הנהג היה נשאר להגיש עזרה או לקרוא לגורם מטפל היה ניתן להציל או להקטין את הנזק הנגרם לקורבן התאונה.

 

ברח וחזר

מרגע שמזוהה כי הנהג ברח ממקום התאונה היא מוגדרת כתאונת פגע וברח ומתחילים החיפושים אחרי הנהג. לרוב לנהגים אשר מתוודים על התאונה מאוחר יותר, או לחילופין ברחו מהתאונה אבל חזרו לאחר כמה זמן לאזור צפויה הקלה בעונש אל מול נהגים אשר מעולם לא חזרו וגם לא התוודו או דיווחו על התאונה אך נתפסו מאוחר יותר על ידי המשטרה.

 

כתב אישום

לאחר שנמצא הנהג הפוגע בתאונה מוגש נגדו כתב אישום ומתחיל הליך פלילי ומשפטי מולו. נוסף על עבירת הפגיעה אשר יכלה להיגרם מתמימות דעים, משכרות, הסחת דעת או כל סיבה אחרת, מתווסף לכתב האישום גם סעיף על אי ציות לחובה לבדוק את מצב הנפגע בתאונה ולהגיש לו עזרה.

בתאונת פגע וברח יוגש כתב אישום נגד הנהג אשר עוסק הן בחומרת התאונה ובנזק שעשה והן בסעיף על הפקרה בשל שלא ניגש לבדוק את מצב הנפגע ולהגיש לו עזרה. עונש על סעיפים אלו יכול להגיע גם למאסר.

 

ספרים ופטיש