לא מהססים! קוראים לעורך דין פלילי כבר מהשיחה הראשונה

תפקידו של עורך דין פלילי הוא ללוות ולייצג את הנאשם לאורך ההליך הפלילי. על עורך הדין להדריך את הלקוח ולייעץ לו כיצד לנהוג כך שיצא מהפרשה במינימום נזק. עורך דין פלילי מתחיל את טיפולו בתיק עוד טרם החקירה המשטרתית ובטרם הוגש כתב אישום והוא צריך להמשיך לפעול לטובת הלקוח גם לאחר סיום המשפט ככל שהנאשם נדרש לאינטראקציה עם מערכת החוק.

 

קבלת זימון לחקירה

עם קבלת זימון לחקירה באזהרה במשטרה, עורך הדין צריך להסביר לנאשם את ההליך הפלילי ושלביו השונים ולספק לו הסברים על אופן עבודתה של מערכת האכיפה ודרכי פעולתה. הדבר חיוני על מנת להתכונן כראוי לחקירה. להתנהגותו של הנאשם ולדברים המדייקים שנאמרים על ידו בחקירתו הראשונית יכולים להיות השפעה מכרעת על אופן התנהלות של התיק כולו.

על מנת שלא לפגוע באינטרסים האישיים שלכם, חשוב להיוועץ בשירותי עורך דין פלילי עוד לפני החקירה ולהימנע מטעויות בסיסיות שאתם עשויים לשלם עליהן מחיר יקר בהמשך הדרך.

 

שימוע והליך משפטי

טרם הגשת כתב אישום, עורך דין פלילי יציג בפני צוות החקירה ותביעה טיעונים להפחתת חומרת סעיפי האישום ואף עשוי להביא לביטולו המוחלט של כתב האישום כאשר הדבר אפשרי. במידה ולא ניתן יהיה למנוע לחלוטין את הגשת כתב האישום, עורך דין פלילי ייצג את הנאשם בדיונים בבית המשפט ויפעל ככל יכולתו להביא לזיכוי של הנאשם ולחילופין להפחית בעונשו.

 

סוגי העבירות

תפקידו של עורך דין פלילי הינו משמעותי ומכריע עבור לקוחותיו ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מקצועי, אמין ובעל מחויבות עמוקה ללקוחותיו. התיקים בהם מטפל עו"ד פלילי כוללים עבירות רצח, שוד, אלימות, סחיטה ואיומים, עבירות מין, עבירות פליליות באינטרנט, עבירות זנות, עבירות סמים, עבירות גניבה, שוחד, הלבנת הון ועוד.

 

החקירה המשטרתית

חשוב להיוועץ בעורך דין פלילי כבר בשלב של החקירה המשטרתית. הדבר חיוני להמשך התנהלותו של התיק וחשוב לעמוד על כך שזכות יסודית זו לא תישלל מן החשוד. במעמד החקירה יש פער כוחות מובנה בין החשוד ובין רשויות החקירה ועל פי רוב אין בידי הנחקר את הידע הנדרש על מנת להתמודד כראוי במה שעתיד להגיע בחדר החקירות.

עורך הדין נדרש על מנת להדריך את החשוד כיצד להתמודד עם שיטות החקירה השונות וכיצד לנהוג במהלכה על מנת שלא לפגוע באינטרסים שלו לרבות לשם הימנעות מהפללה עצמית.

 

עורך דין פלילי

לסיכום הנושא, עורך דין פלילי עוסק בייצוג לקוחות בחדרי החקירות לפני ואחרי מעצרם כמו גם, בדיונים וההליכים הפלילים השונים בבית המשפט. יש חשיבות גדולה לבחירת עורך דין מקצועי ובעל ניסיון המומחה באופן ספציפי בתחום הפליל הרלוונטי, כבר מהשיחה הראשונה, על מנת להתמודד כראוי מבחינה משפטית עם הטענות המועלות בחקירות המשטרה ובבית המשפט.

מאזניים