האם מותר להתעסק בטלפון כאשר אתם ברכב ולא נוהגים

השאלות הנפוצות ביותר בכל הקשור לחוקי תעבורה, הן בהקשר השימוש בטלפון הסלולרי.

כאן תקבלו מושג קצת יותר רחב על מה מותר ומה אסור.

ברשות כמעט כל האנשים במדינה, ואוכלוסיית הנהגים אינה שונה, יש טלפונים ניידים. הסלולריים נהיו כמו עוד איבר בגופינו וקשה לנו מאוד להתנהל בלעדיהם. גם בזמני נהיגה לפעמים אנו מרגישים את הצורך להשתמש בהם – בין אם התקשרו אלינו, אנו רוצים לבצע שיחה חשובה, קריאת הודעות ועוד. עקב תדירות השימוש בטלפונים והסכנות הטמונות בשימושם בזמן נהיגה נוצרו תקנות אשר עוסקות בסוגיות שקשורות בנושא זה. הנושא רחב כיוון שצצות הרבה שאלות כגון האם מותר להתעסק בטלפון בזמן נהיגה, האם מותר רק לענות מבלי לגעת בו (על ידי דיבורית) האם מותר להתעסק בטלפון ברמזור אדום ועוד.

 

איך משיגים מידע עדכני על חוקי תעבורה

קשה להשיג מידע על חוקי תעבורה או לפחות להבין את החוק עצמו, בנוסף לרוב קשה למצוא בחוקה את כל מה שאתם צריכים במרוכז ובנגישות. ניתן למצוא באתר הממשלה את התקנות והחוקים. בנוסף, נוצרו אתרים במיוחד בשביל זה – בדרכים הוא אתר אשר הוקם על ידי צוות מומחים בראשות עו"ד אוליאל, בו תמצאו מאגר מידע מקיף ורחב בכל הקשור לתעבורה ותאונות דרכים. המידע באתר זה מרוכז ונגיש – זו היא מטרת מקימיו בעצם – לרכז את כל המידע ולהנגיש אותו לציבור.

 

התעסקות בטלפון ברמזור אדום או בפקקים

שאלה חשובה אשר עלתה לרובינו לראש – האם מותר להתעסק עם הטלפון כאשר הרכב אינו בתנועה בעודנו עומדים בפקק מסוים או מחכים ברמזור אדום. השימוש אסור במצבים אלו כיוון שאנו עדיין נמצאים בדרכים, כחלק מהתנועה ועלול להיות מסוכן שנתעסק בדבר אחר שאינו הכביש. ניתן לציין שיש בתי משפט אשר מפרשים אחרת את החוק, וכיוון שהרכב אינו בתזוזה הם מתירים זאת.

 

נגיעה בטלפון בזמן נהיגה

נציין זאת למען הסר ספק – אין לגעת בטלפון בזמן הנהיגה עצמה. דבר זה מסכן אתכם ואת כל שאר הנהגים הנוסעים לצידכם בכביש וגם את האנשים אותם אתם והם מסיעים. כאשר מתעסקים בטלפון אז הריכוז בכביש נחלש מאד ודבר זה אינו חוקי ובעיקר לא רצוי ומסוכן.

 

התעסקות בטלפון בחניה

כאשר אתם נמצאים בתוך הרכב והוא חונה בחניה מסודרת ואף לא התנעתם אותו – ברכותינו, אתם יכולים להתעסק בו כמה שתרצו. מצב זה אינו מסכן אתכם וגם לא את שאר אנשי הדרך כיוון שהרכב גם לא בתזוזה ואף לא חלק מהתנועה באותם רגעים.

 

לסיכום

לסיכום, על מנת לצבור את ידע על חוקי תעבורה כדאי להיכנס לאתר הממשלה או אתרים אשר נוצרו על מנת לספק מידע זה. בהקשר להתעסקות בטלפון, כל עוד אתם חלק מהתנועה עצמה (כולל רמזור אדום ופקק) אסור להשתמש בו.

 

רכב משפחתי