למה כדאי להשתמש בשרותיו של מגשר עסקי?

סכסוכים עסקיים, הם סכסוכים קשים במיוחד מאחר והם לא רק פוגעים בחיים הפרטיים שלנו, אלא משפיעים באופן ישיר ומשמעותי על העסק, הפרנסה והשגרה שלנו. סכסוך עסקי הוא כל סכסוך שמתקיים על רקע עסקי בין עסקים או בתוך העסק. כמו כל סכסוך שלא מגיע לכדי פתרון, ישנן מספר צעדים שניתן לעשות, כמו פנייה לבוררות, לבית משפט או כן למגשר עסקי. רבים בנשים האחרונות מעדיפים לפנות למגשר עסקי מאחר ומדובר באופציה הכי נעימה ויעילה עבור רבים. כדי להבין יותר על מה מדובר ולאן לפנות במקרה של סכסוך עסקי – לפניכם קצת על למה כדאי להשתמש בשרותיו של מגשר עסקי?.

 

מה ניתן לעשות במצב של סכסוך עסקי?

סכסוך עסקי הוא מצב בו אתם נמצאים בתוך סכסוך שלא מצליח להגיע לפתרון, בו שני הצדדים לא מוכנים לוותר וחשים כי הם המפסידים והם אלה שצריכים לקבל פיצוי מסוים. במקרים כאלה, הסכסוכים תמיד יפגעו גם בעסק וימנעו ממנו להתפתח באופן המיטבי, מאחר ותשומת הלב של העסק, תהא כעת מושקעת בסכסוכים העסקיים, אם הם בתוך החברה בין שני עובדים ומנהלים או אם הם בין העסק לעסק אחר.

כדי להמשיך לפתח את העסק, ולמנוע מן הסכסוכים העסקיים הללו להמשיך להקשות לכם על החיים וכן על העסק והפרנסה, ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט והם בעיקר: פנייה לבוררות עסקית, פנייה למגשר עסקי, ופנייה אל בית המשפט למען תביעת הצד השני בסכסוך. לעוד מידע ניתן לפנות אל המוסד הישראלי לבוררות עסקית.

 

מה הוא בדיוק מגשר עסקי?

מגשר עסקי מהווה תחליף יעיל ונעים למשפט ולתביעה, ממושכים ומייאשים. המגשר העסקי הוא איש מקצוע במוסמך ומיומן בגישור עסקי, כלומר בגישור שמיועד לסכסוכים על רקע עסקי. המגשר העסקי מקיים מספר פגישות עם שני הצדדים, הן אישיות והן יחדיו, ומנסה בכמה שלבים ואסטרטגיות להגיע לכדי פתרונות עבור הסכסוך העסקי שמונח לפניו. המגשר מהווה צד שלישי ואובייקטיבי, ומחויב לסודיות בין שני הצדדים.

 

מדוע מגשר עסקי מהווה פתרון מועדף עבור סכסוך עסקי?

האווירה ורוח התהליך

המגשר העסקי הוא הפתרון האהוב והידידותי ביותר שמוצע כיום עבור סכסוכים. ראשית, מדובר בסביבה חמה יותר מסביבת הבוררות העסקית או בית המשפט, שכן בהליך הגישור העסקי יש תשומת לב רבה להקשבה, הכלה, ופגישות אישיות עם כל אחד מן הצדדים – דבר שלא מתאפשר בבוררות ובבית משפט, בהם הצד השלישי מנוע מלהיפגש עם כל צד  אישית כדי להישאר אובייקטיבי לקראת ההחלטה שלו.

 

תוצאות התהליך

לעומת הליך של בית משפט או של בוררות עסקית – שמחייבים למעשה את התוצאות ואת הפעולות שנראות להן נכונות על שני הצדדים, בהליך של גישור עסקי למגשר אין סמכות כזו, לכן יש לכם הבטחה שבסופו של התהליך תוכלו לפעול איך שאתם רוצים, ולא כפי שמכתיב לכם הצד השלישי כמו בשאר האפשרויות.

מגשר עסקי