מאילו סיבות ניתן לסרב לבקשת התאזרחות אוסטרית?

רבים ברחבי העולם מחזיקים היום באזרחויות כפולות, כך גם בישראל. מאז שהוקם האיחוד האירופי, בשנות ה-90 של המאה הקודמת, היתרונות של דרכון מאחת המדינות החברות באיחוד הפך למבוקש במיוחד. בשנים האחרונות שינו באוסטריה את התנאים לקבלת דרכון אוסטרי וישראלים רבים הגישו בקשות התאזרחות. עם זאת, לא כל הבקשות מתקבלות, ולהלן נפרט על מספר סיבות שעלולות להביא לסירוב.

 

האיחוד האירופי

כבר כשלושה עשורים פועל האיחוד האירופי, כמיצגם הפוליטי והכלכלי של 27 המדינות שחברות בו ושל אזרחיהן. האיחוד של מדינות רבות באירופה, בעיקר, יצר גוף גדול וחזק, שפועל לטובת האינטרסים של אזרחיו בכל הרמות, החל מהבינלאומית. העובדה שאוסטריה היא אחת ממדינות האיחוד האירופי, הופכת דרכון אוסטרי לנכס שרבים מעוניינים בו.

מי שאוחז בדרכון של האיחוד האירופי, רשאי לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד, גם לטובת הגירה או לימודים וגם עבור מעברים קצרים. יש מי שבוחר לטייל במדינות שכנות ויש גם כאלה שמתגוררים במדינה אחת ועובדים במדינה הסמוכה.

אזרחות אוסטרית

דרכון אוסטרי

אזרחי אוסטריה הם אכן אזרחי האיחוד האירופי אבל מי זכאי להחזיק באזרחות אוסטרית. אל חוקי ההגירה של אוסטריה, הוסיפה הממשלה האוסטרית קריטריונים נוספים לבעלי זכאות להתאזרח ופתחו את האפשרות עבור כל מי שחי באוסטריה ונאלץ לעזוב אותה משום חשש מרדיפות הנאצים.

האפשרות פתוחה גם עבור מי שהיו אזרחי האימפריה האוסטרו הונגרית וכמובן, גם עבור כל צאצאיהם של האזרחים שנרדפו, בתנאי שיוכלו להוכיח זאת במסמכים. בעזרת ליווי של עורך דין מומחה בתחום תוכל למצוא, להשיג, לתרגם ולאשר את המסמכים הנדרשים וגם לסייע לך במבוך הבירוקרטי של תהליך הבקשה.

 

למה מסרבים?

מבין מבקשי ההתאזרחות הרבים באוסטריה, ישנם גם כאלה שמקבלים סירוב לבקשתם. למשל, משרתי צבא קבע עלולים להיתפס כסיכון ביטחוני באוסטריה, שגם היא מדינה שבה נהוג חוק גיוס חובה. כמובן, אם נתגלתה שגיאה או חוסר באחד המסמכים או השאלונים שהגשת, גם אלה עשויים להיות סיבה לסירוב, לכן כדאי להתייעץ ולעקוב אחרי ההוראות בתשומת לב.

סיבות נוספות לסירוב לבקשה יכולות להיות עבר פלילי לא נקי, שכן רוב המדינות ימנעו מלהעניק אזרחות למי שהורשע בפשעים כמו טרור, רצח, ריגול או סחר בסמים. יש גם אפשרות שתקבלו סירוב אם אתם כבר בעלי אזרחות כפולה ותבקשו את האזרחות האוסטרית כאזרחות שלישית.

 

מה אפשר לעשות?

הסיבות לפסילת בקשתך להתאזרחות, בין אם הכרת אותן מראש או רק בדיעבד לאחר הסירוב חשובות אבל בעזרת ליווי של עורך דין הגירה, שמכיר את התחום, תוכל לפנות אל משרד ההגירה האוסטרי בבקשה חריגה.

הקריטריונים החדשים של ההגירה האוסטרית, מוסיפים אפשרויות נוספות להתמודדות עם חלק מהסיבות לסירוב. אז זכרו שלא תמיד צריך לקבל סירוב כתשובה סופית, רק בעיקול נוסף בדרך שלך לקבלת דרכון אירופי.

אזרחות אוסטרית