מהו נוהל דיון מהיר בהוצאה לפועל לנפגעות אלימות?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים שבהם נשים מוצאות את עצמן מבררות פרטים אודות נוהל לדיון מהיר בהוצאה לפועל לאחר שהן הוגדרו כנפגעות אלימות. העלייה במקרים אלו באה לידי ביטוי בעקבות מקרה שאירע לפני כמה ימים שהביא לעלייה במודעות בכל הנוגע לנושא זה. כדי שכל אחד תוכל לדעת במה מדובר ומהו הנוהל הזה, יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם כל התשובות.

 

מיהם הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

ברוב המקרים, כשאנו כותבים מדריכים בנושאים שונים, מדובר בנושאים שאנו בקיאים בהם באופן מעמיק. הפעם, בחרנו בנושא שבוער בנו אך אין לנו ידע בו כלל. לכן, היינו צריכים לפנות אל אנשים שיודעים דבר או שניים אודות נוהל הדיון המדובר. כדי שנוכל להגיע אליהם, פרסמנו פוסטים ברחבי הפייסבוק וביקשנו מאלו שעברו את ההליך לפנות אלינו באופן אנונימי ולפרט בפנינו את נוהל הדיון המהיר.

בנוסף, ביקשנו גם שישתפו אותנו אודות פרטים חשובים נוספים שעלינו לדעת בנושא. כך שבשורות הבאות יופיע בפניכם כל המידע החשוב ביותר שהגיע מאלו שעברו אותו בעצמם.

 

מהו נוהל דיון מהיר בהוצאה לפועל לנפגעות אלימות?

לא פעם קורה שהליכי הגבייה מצריכים כמה דיונים. במהלכם, בני זוג צריכים להיפגש ביחד. מצב שכזה בא לידי ביטוי כאשר לחייב יש חוב והוא מכחיש את הדבר או שהוא טוען כי הוא עומד בתשלומים. מדובר בהליכים שבהם האישה סובלת מאלימות מצד בן הזוג לשעבר שנוכח בדיונים. כך שבעצם, יש כאן עניין רגיש מאוד שצריך לשים לב אליו.

שכן, הוא עשוי להוביל לקושי של הליך השיקום שהאישה עוברת כדי שהיא תוכל לצאת ממעגל האלימות. כדי שלא יעלו קונפליקטים שיחריפו את המצב, הוחלט שיתקיים במצבים אלו נוהל דיון מהיר שמתאים לנפגעות אלימות. לא מעט פונות ציינו שהם ממליצות לקרוא פרטים נוספים באתר הבא: kisrael-law.co.il בנושא זה.

 

איך הנוהל עובד בעצם?

זוכה שמוכרת כמישהי שנפגעת אלימות במשפחה יכולה בעצם להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל. בבקשה זו היא מציינת כי היא מבקשת לקיים דיון מהיר בהליך של גביית דמי המזונות. שכן, לבקשתה, ההליך צריך להיקבע בהתאם לנסיבות אלו בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ – 60 יום ממועד הגשת בקשה זו. ראוי לציין כי היא צריכה להגיד ראיה שתעיד שהיא נפגעת אלימות במשפחה.

 

איזה הוכחות אפשר להציג ובמי ניתן להיעזר?

אפשר להציג את אחת או יותר מההוכחות הבאות:

  • צו הגנה קבוע מפני בני הזוג
  • אישור על השהייה במקלט לנשים מוכות
  • אישור על טיפול במרכז למניעת אלימות

ניתן ומומלץ להיעזר בעורך דין שבקיא בנושא, כדי שזה ילווה את ההליך באופן הולם.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מהו נוהל דיון מהיר בהוצאה לפועל לנפגעות אלימות והחשיבות העליונה שלו.

קורבנות של אלימות