מהי מטרתו של הליך איחוד תיקים?

רבים העומדים בפני חובות רבים שהם מתקשים לעמוד בהם, פונים לבצע הליך של איחוד תיקים, בעוד שאחרים בוחרים לבצע הליך של פשיטת רגל.

מדובר בהליך שונה מהליך פשיטת רגל בכמה מובנים.

באיחוד תיקים, ניתן בעצם לאחד את כלל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו כנגד החייב,  וכך לאפשר לעצמו הסדרה מסודרת ומרוכזת של החובות.

בתהליך של איחוד תיקים, מתאפשר לחייב להחזיר את החובות באופן מוסדר, בפריסה נוחה שמתאימה ליכולות הכלכליות שלו.

לפני שנכנסים לתהליך ובוחרים באיחוד תיקים, חשוב להבין במה מדובר ומה הם התנאים לקבלת הליך שכזה.

לשם כך, לפניכם קצת על מהי מטרתו של הליך איחוד תיקים?.

 

מה הוא בדיוק הליך של איחוד תיקים?

 

מבין כלל הפתרונות המוצעים על ידי המדינה לאנשים שעומדים תחת חובות רבים למספר נושים, שהם מתקשים להחזיר ולהתמודד עמם – הליך איחוד תיקים הוא אופציה נוחה ואחראית לטיפול בחובות ולסידורם. התהליך מתאים לאנשים שחייבים כספים במספר תיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדם. במקרה כזה ובמסגרת איחוד התיקים, יכול החייב להגיש בקשה לאחד את התיקים לתיק אחד מוסדר ומאורגן, שיאפשר הסדרה של החובות באופן מרוכז, ברור ואחראי יותר, וכן יאפשר אף פריסה מסודרת של החובות בהתאם ליכולות הכלכליות של החייב. יש לציין כי חוב מזונות, לא יכול להיות מוסדר ומאוחד בצורה הזו ויש לו ייחודיות וקדימות בפירעונו.

 

מה המטרה של הליך איחוד תיקים?

המטרה של הליך איחוד תיקים היא טיפול מסודר ואחראי בחובות האדם, שכן במידה ויש נגדו מספר תיקים וחובות, איחודם והסדרתם יחדיו יעזרו לו לטפל בהם באופן מסודר ועקבי יותר. הליך לאיחוד תיקים מאפשר גם מסלול פריסה שמותאם ככל הניתן לחייב, ויאפשר לו להחזיר בכל חודש ושנה כמות שמתאימה ויכולה להיות אפשרית עבורו. כך איחוד התיקים נועד לעזור לאזרחים, לסייע להם בהחזרת החובות על ידי מתן מסגרת נוחה ומסודרת יותר עבורם, שתאפשר התמצאות במצב, והשתקמות ממנו.

 

מה התנאים להליך איחוד תיקים?

כל אחד יכול להגיש בקשה לאיחוד תיקים אך רק מי שעומד בכל התנאים של ההוצאה לפועל, יוכל באמת לקבל אישור ולהמשיך עם הליך איחוד התיקים. לכם כדאי להכיר את התנאים הבאים:

צירוף מסמכים 

התנאי הראשון לבקשה הוא צירוף של מספר מסמכים חשובים שחייבים להיות בבקשה לאיחוד תיקים, בניהם כתב ויתור על סודיות ותצהיר על המצב הכלכלי הנוכחי של החייב מבקש הבקשה.

 

תשלומים קודמים 

התנאים השני לאישור הליך של איחוד תיקים הוא שהחייב מבקש הבקשה, שילם לפחות שלושה אחוזים מיתרת החובות בתיקים שלו.

 

תשלומים עתידיים 

מעבר לשלושה אחוזים ששילם לפני הגשת הבקשה, התנאי השלישי הוא תשלום שלושה אחוזים נוספים מן החובות בכל חודש בחודשו, מהרגע שמגיש את הבקשה ואת לקבלת החלטת בית המשפט בנושא אישור בקשתו לאיחוד תיקים.