מהם תפקידיו של עורך דין תעבורה? המדריך לנהג הנאשם בעבירות תנועה.

נהגים רבים מוצאים את עצמם מידי שנה אל מול אישומים הקשורים בעבירות תעבורה קלות וחמורות. בישראל, דיני התעבורה נאכפים על ידי משטרת התנועה ונמצאים בתחום השיפוט הפלילי. כלומר, עבירות תנועה נחשבות לעבירות פליליות לכל דבר ועניין. לכן אם גם אתה מצאת את עצמך אל מול אישום הקשור בעבירות תעבורה קיים סיכוי שתצטרך להשתמש בשירותיו של עורך דין תעבורה.

 

מה חשוב לדעת על החשיבות של עו"ד תעבורה

כל אדם בישראל אשר נוהג בכלי רכב, בין אם בידו רישיון נהיגה ובין אם לא, עלול למצוא את עצמו אל מול אישומים הקשורים בדיני תעבורה.

דיני התעבורה נועדו בכדי להסדיר את תרבות הנהיגה בכבישי ישראל, וכאמור נמצאים תחת השיפוט הפלילי. עבירות תעבורה כוללות בתוכן מהירות מופרזת, תאונות דרכים, עבירות שכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, אי שימוש בחגורת הבטיחות, רמזור אדום ועוד. העבירות מסווגות על פי רמת חומרתן והענישה עליהן נעה החל מקנסות כספיים, עבודות שירות ושלילת רישיון רכב או רישיון נהיגה ועד כדי הגשת כתבי אישום ועונשי מאסר על תנאי ומאסר בפועל.

ישנם המון מקורות מידע על חשיבות עו"ד תעבורה – את מה שאתם מחפשים תוכלו למצוא בתוך אתר אקסידנט.

 

איך זה עובד בישראל

בישראל, רשאי אדם לייצג את עצמו אל מול עבירות תעבורה בבית המשפט. אך לאור העובדה כי בשנים האחרונות אנו רואים החמרה בהתייחסות של בתי המשפט אל הנאשמים בעבירות תעבורה.  זאת בשל הריבוי בתאונות הדרכים ובאבדות הנפש בכבישים אשר ממשיך לעלות מידי שנה. אם כך הדבר, אין זה מפתיע כי אנשים רבים בוחרים לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה כאשר הם מואשמים באי ציות או בעברות תנועה קלות וחמורות ולא לייצג את עצמם בבית המשפט.

היוועצות עם עורך דין תעבורה מומחה כלומר, מי שבידו רישיון לעסוק בעריכת דין ושתחום התמחותו הינו בדיני תעבורה, תוכל לעזור לך להקל על העונש הצפוי לך בגין העבירה קטנה או גדולה ככל שתהיה. על עורך דין התעבורה להכיר את דיני התעבורה השונים, התקנות והפסיקות. כמו גם את דיני הראיות וסדרי הדין בבית המשפט לענייני תעבורה. מתוקף תפקידו הוא מעניק סיוע משפטי בנוגע למגוון רחב של עבירות הקשורות לתעבורה.

מתוקף תפקידו של עורך דין תעבורה, הוא מייצג הן נאשמים והן נפגעים בכל הקשור לעבירות תעבורה. במאמר זה נבחן את תפקידיו הקשורים בנאשמים בעבירות התעבורה.

מהם תפקידיו של עורך דין תעבורה וכיצד הוא יכול לעזור לנאשמים בעבירות תעבורה?

תפקידו המרכזי של עורך דין התעבורה הוא לייצג את לקוחותיו, ללוות אותם ולייעץ להם בכל הקשור לעבירות התעבורה בהם הם מואשמים. על עורך דין התעבורה לחתור למען השגת התוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותיו. כנאשם בעבירות תעבורה, עורך הדין יכוונן למען הסדרי טיעון מקלים ואף לביטול האשמות כנגדך, בהתחשב בהאשמה ובעונש הצפוי.

תפקידיו של עורך דין התעבורה הם רבים ומגוונים ותלויים בצרכי הלקוח ובחומרת האישום. כדי להבין כיצד יכול לעזור לך עורך דין התעבורה, עליך להכיר קודם כל את העבירות השונות ואת מידת חומרתן. ככל שהאישום נגדך חמור יותר כך יגדלו הסיכויים שתזקק לשירותיו של עורך דין התעבורה.

 

הכירו את העבירות

עבירות ברירת משפט – כוללות בתוכן עבירות שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, עבירת מהירות מופרזת ועוד. מוגדרות לרוב בחוק כעבירות קלות. במקרים רבים, לאדם הנאשם בעבירות תעבורה ישנה אפשרות לשלם קנס כספי ולא להתייצב בבית המשפט. במקרים אלו, אנשים רבים נוהגים לשלם את הקנס ו"לגמור עם זה" גם אם לא ביצעו את העבירה שבגינה הם מואשמים.

תשלום הקנס כשלעצמו, מהווה הודאה בעבירה ולרוב יתלווה לתשלום הכספי גם ניקוד שלילי. יש לקחת בחשבון כי בשל שיטת הניקוד גם עבירות תעבורה קלות עלולות להוביל בסופו של דבר לשלילת הרישיון.

עבירות חמורות- כוללות בתוכן: נהיגה בשכרות או תחת השפעת סם, נהיגה בזמן פסילת רישיון / ללא רישיון, מעורבות בתאונת פגע וברח, עקיפות מסוכנות ,אי ציות לתמרור עצור או תן קדימה ועוד. עבירות אלו עשויות להוביל לעונשים חמורים הנעים בטווח בין קנס כספי גבוה, פסילה/השבתה מנהלית של כלי הרחב ו/או הרישיון ועד לעונשי מאסר בפועל.

 

קבלת ההחלטות לגבי העבירה

במידה והינך מואשם בעבירת תנועה "קלה", תחילה עליך לשאול את עצמך בכנות האם הנך אכן אשם בעבירה. במידה והאשמה כנגדך נכונה תוכל כאמור לשלם את הקנס הכספי ולקבל את עונשך. אם בחרת לעשות כן, עשה זאת מוקדם ככל האפשר, איחור בתשלום הקנס יגרור בעקבותיו קנס כספי גדול יותר. זכור כי הרשעה בבית המשפט עשויה להוביל לעונש חמור יותר.

במידה ואחרי אחרי חפירה מעמיקה אכן הגעת למסקנה כי אינך אשם בכתב האישום שהוגש נגדך, תוכל לבקש לבטל את האישום ולהיעזר בשירותיו של עורך דין התעבורה לשם כך. במקרה שכזה תפקידיו של עורך הדין לתעבורה, יכללו ייעוץ וייצוג משפטי בכל הקשור לניהול הליכים מנהלתיים אל מול משרד הרישוי או המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים. כמו גם ייעוץ וייצוג לקראת חקירה במשטרה במקרה הצורך.

 

מתי צריך את שירותיו של עו"ד תעבורה

במידה והנך מואשם בעבירת תנועה "חמורה", סביר להניח שתזדקק לשירותיו של עורך דין תעבורה על מנת להימנע מענישה חמורה. גם אם הנך אשם בביצוע העבירה וגם אם לא, הידע המקצועי והניסיון של עורך דין התעבורה עשויים להיות נחוצים לך בהליכים המשפטיים החל מקבלת כתב האישום ועד ועמידה בפני בית המשפט אם יגיעו לשם הדברים.

עורך דין התעבורה במקרים אלו יספק לך ייצוג, לווי ויעוץ משפטי אל מול הגורמים השונים וינסה להביא לזיכוייך או להקטנת העונש הצפוי לך. עורך הדין מכיר את החוקים ומערכת המשפט וישתמש בניסיונו וקשריו על מנת לספק לך את התוצאה הטובה ביותר עבורך. אם כי גם בעבירות חמורות אדם רשאי לייצג את עצמו בבית המשפט לענייני תעבורה, חוסר הידע והניסיון עשוי לבוא בעוכרך גם אם אינך אשם בעבירה שיוחסה לך.

אזהרה: אין להסתמך על מאמר זה ללא ייעוץ משפטי לענייני תעבורה. המאמר מספק מידע ראשוני ומטרתו היא לעשות סדר לנאשמים בעבירות תעבורה השוקלים להשתמש בשירותיו של עורך דין תעבורה. הכותבת אינה אחראית על שום נזק מכל סוג אשור עשוי להיגרם עקב שימוש במאמר ללא ייעות עם עורך דין תעבורה.

פטיש