מה אסור לכם לעשות עם סמים

גם אם אתם מעשנים סמים עם החברים מידי פעם, או אפילו צרכנים קבועים, שכל סביבתם משתמשת בצורה חופשית, חשוב שתדעו שיש מעשים מסוימים

שאתם לא רוצים למצוא את עצמכם מבצעים אותם.

שומרי חוק רבים מנצלים את העובדה שיש שימוש בסמים שאינו מוגדר כעבירה פלילית.

עם זאת, ישנן עבירות סמים שעלולות להוביל להליכים פליליים חמורים. כאן תקבלו מידע על חמש עבירות סמים חמורות, שעלולות לסבך אתכם בהליך פלילי

משמעותי ואף להוביל למאסר.

 

  1. החזקה:

ראשית כל, חשוב לציין שעצם ההחזקה של חומר המוגדר על פי החוק כסם, עלולה להוביל למצב של חקירה בעבירות סם, ואף להביא בסופה לעונש מאסר. עם זאת, לאחר התיקון שעבר החוק בשנים האחרונות, החזקה של כמות המוגדרת כ"כמות לצריכה עצמית", תסתיים בחלק מהמקרים בלי עונש מאסר, וזאת בהתחשב בנסיבות ובעברו של הנאשם.

 

  1. סחר בסמים:

העבירה החמורה ביותר, ואולי בעלת הסיכוי הגבוה ביותר שתוכלו למצוא את עצמכם מואשמים בה, היא סחר בסמים. נכון, אתם לא סוחרים. במקרה הגרוע ביותר 'ארגנתם' את החברים בשביל מסיבה טובה. דווקא בגלל זה חשוב לדעת שעבירת הסחר המוגדרת בחוק אינה רק מכירה בלבד אלא כל תיווך בין סוחר לצרכן.

בנוסף, אדם שיואשם בסחר לא יוכל לטעון שהכמות בה סחר קטנה מהכמות האסורה בחוק, שכן לעצם ההרשעה בעבירת סחר לא נדרשת כמות מסוימת. כל כמות של סם אסורה במסחר, אף אם החזקתה לא גוררת באופן אוטומטי ענישה פלילית.

 

  1. גידול:

במקרה שנמצאו בביתו של אדם או בשטח שבבעלותו, גידולים של הסמים האסורים בחוק, הוא צפוי לעונש כבד, גם אם לא יוכח שהוא ביצע את הגידול לצורך סחר או לשם צריכה עצמית. בנוסף לזה, גם החזקתם של כלים שנועדו לייצור של סמים, אף אם לא נמצא בהם חומר פעיל, עלולה להוביל לענישה משמעותית.

 

  1. הדחת קטין לשימוש בסם:

עבירה חמורה נוספת שיש לתת עליה את הדעת, היא הדחתו של קטין. נכון, זה אולי נשמע משהו שרחוק מכם, אבל במקרה שבו אחד החברים שלכם הביא למסיבה את אחיו הקטין, ואתם הייתם אחראים על האספקה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מואשמים בעבירה של הדחת קטין לסמים מסוכנים. העונש? עלול להגיע עד 25 שנות מאסר כנזכר בחוק.

 

  1. ייצוא/יבוא:

ייצוא או ייבוא של סם, גם אם לא נעשה למטרות רווח כלשהן, נחשב לעבירה חמורה  העלולה להוביל למאסר ממושך. לאור זאת, אם אתם טסים לחו"ל או חוזרים לארץ אחרי טיול, וחבר ביקש ממכם רק להעביר משהו למדינה זרה, או לארץ, יש לנקוט במשנה זהירות. עבירה של ייצוא/ייבוא סם עלולה להסתיים בעונש חמור במיוחד, בדומה לעבירת הסחר.

 

ציוד משפטי