מה ההבדל בין ירושה לעיזבון?

אם אתם מתעניינים בניסוח ירושה, יש סיכוי טוב שקצת הלכתם לאיבוד בין כל המושגים המשפטיים הרלוונטיים לתחום. כמובן שלא הייתם רוצים לעשות טעות שעלולה להביא להשלכות לא נעימות על מי מבני משפחתכם. על כן, כאשר עושים את הצעד ופונים לניסוח הצוואה, כדאי להבהיר לעצמנו את משמעות המושגים ירושה ועיזבון.

 

מה הוא עיזבון?

המונח "עיזבון" מתאר את כלל הרכוש שנותר ברשותו של המוריש ערב מותו. את הרכוש הזה יכול אותו אדם להעביר ליורשיו החוקיים. העיזבונות מן הסתם משתנים מאדם לאדם. מי שהחליט להשקיע במהלך חייו את רוב כספו ברכישת נכסי נדל"ן, רוב הרכוש שלו יהיה מתחום זה.

עם זאת, אנשים רבים מורישים בסוף חייהם עוד סוגי רכוש רבים, כמו חשבונות בנק, חברות עסקים בבעלותו של המוריש, ואפילו חפצים קטנים יותר פיזית אבל בעלי משמעות גדולה.

 

מה היא ירושה?

ירושה היא מסמך משפטי מחייב, שבו מפורטים כלל העיזבונות של אדם, ומפורט כיצד ברצונו לחלק אותו בין יורשיו. כמובן שהאדם הוא זה שמחליט כיצד לחלק את נכסיו בין היורשים השונים, מי הם יהיו ואילו נכסים יועברו לכל אחד מהם. אדם שלא יכתוב ירושה ייצור סכסוך משפטי בין בני משפחתו כמעט באופן וודאי, משום שלצערנו במקרים רבים יותר מאדם אחד טוען שהוא צריך לרשת נכס כזה או אחר.

 

למי לפנות לצורך כתיבת הצוואה?

כדי למנוע אפשרויות של סכסוכים סביב ההון והנכסים השונים של המוריש, יש לפנות בהקדם האפשרי לעזרתו של עו"ד עיזבון מקצועי. עורך הדין מכיר את כל פסקי הדין והחוקים הנוגעים לנושא הירושה והעיזבונות, ויודע כיצד להתנסח בהתאם.

כך אפשר לחסוך הרבה מקרים מצערים. כידוע לנו, מילים יכולות להיות מנוסחות במספר אופנים, ואדם שלא בקיא בשיח המשפטי ובכל המושגים הנוגעים אליו עלול לעשות טעויות עם השלכות לא מתוכננות.

 

לא נעים לי לתבוע בן משפחה

אין ספק שמקרה של הגעה לבית המשפט הוא לא נעים, וכמעט בכל המקרים אדם מגיע לתבוע בעלות על נכס שהורש לו בבית המשפט רק לאחר שמיצה כל אפשרות אחרת להשיג את הנכס שמגיע לו. עורכי דין שלמדו את נושא הירושות הם אנשים עם ידע רב בתחום, וחשוב מכך בעלי ניסיון רב.

הניסיון מאפשר להם לחשוב על פתרונות יצירתיים למצב הלא נעים. עורך דין טוב הוא אחד שיקשיב לתחושות העולות בכם לנוכח המצב הלא נעים, וידע כיצד לפתור אותו בכלים משפטיים, אבל באופן המכבד ביותר שאפשר.

 

מה נכלל בעיזבון?

לעיתים אנשים נוטים לכתוב את הצוואה בעצמם, ולכלול בה נכסים שלא כלולים בעיזבון שלהם. זה גם מצב שבו ללא כוונה, עלולה להיגרם תסבוכת משפטית. לכן, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום, שידע בדיוק מה לכלול במסמך.

ירושה ועיזבון