מה הוא גובה הפיצוי המקסימלי לתאונת אופנוע בטיול אופנועים?

תאונות אופנוע הן נפוצות מאוד הן  בנסיעות בכביש והן בשטח.  כאשר מדובר על פיצוי בגין נזקי גוף בתאונות אופנוע בטיול חשוב להבחין בין טיולים בארץ לבין טיולים בחוץ לארץ. במאמר זה נרחיב הן לגבי טיולים בארץ בהם הפיצויים לרוכבי אופנוע מוסדרים באמצעות חוק הפיצוי.  והן לגבי טיולים בחוץ לארץ בהם היכולת לקבל פיצוי תלויה בפוליסת הנסיעות שרוכב האופנוע הוציא.

 

תאונת אופנוע בטיול בארץ

בשונה משאר התביעות בגין נזקי גוף בהם הנתבע צריך להביא חוות דעת רפואית מטעמו, על מנת לקבוע את גובה הפיצוי, בתביעות לאחר תאונות אופנוע, בית המשפט הוא שממנה מומחים מטעמו לבדיקת התובע לצורך שיור הנזק וקביעת גובה הפיצוי. מידע נוסף בנושא תאונות אופנוע ורכיבה וטיולים ורכיבה בכלל ניתן למצוא באתר של מועדון אופנועים ישראלי בהרחבה.

 

פיצוי מקסימלי

סכום הפיצויים אותו ניתן לתבוע עבור נזקי גוף לאחר התאונה מהתבסס על שלושה פרמטרים, פיצוי בגין ההפסדים הכספיים שנגרמו לרוכב, פיצוי בגין הסבל שנגרם לו והוצאות. פיצוי בשל הסבל לתובע עשוי להסתכם לרוב בעשרות אלפי שקלים בלבד. פיצוי בשל הפסדים כספיים לרוכב יכול להתייחס, הן לאובדן ימי עבודה בעבר והן אובדן כושר ההשתכרות בעתיד.

גובה הפיצוי בגין הוצאות מתבסס על התשלומים המתועדים שבוצעו על ידי הרוכב לאחר התאונה, החל מתשלום על פינוי מהזירה, תשלום על תרופות והוצאות למימון טיפולים רפואיים בהמשך.

תאונת אופנוע בחול

תאונת אופנוע בחו"ל

גובה הפיצוי שניתן לקבל לאחר תאונת אופנוע בחו"ל תלוי בפוליסה שרכשתם לקראת הטיול. ניתן לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצוי מקסימלי בהתאם לכיסוי המפורט בפוליסה. גם כאשר הפוליסה לא כללה את המקרה הנידון  במידה ויצאתם עם  חברת טיולים ישראלית יתכן ותוכלו לתבוע בגין הנזקים שנגרמו לכם בתאונה במידה והחברה נהגה בחוסר אחריות.

ליווי משפטי

ליווי משפטי

כאשר נפצעים בחוץ לארץ השגת פיצויים עשויה להיות מורכבת במיוחד ולכן חשוב לקבל ליווי של עורך דין לתאונת אופנוע המתמחה בתחום. לעיתים ניתן לתבוע גורם רשלן במדינה בה אירעה התאונה אך מדובר בהליך מורכב ודי ארוך. לכן חשוב מאוד שלא לנסוע לחוץ לארץ לטיול אופנועים ללא פוליסת ביטוח מקיפה שמותאמת לסוג הטיול ותספק לכם הגנה חיונית.

 

תיעוד ופעולות נדרשות

בין אם נפגעתם בתאונת אופנוע בישראל או בחוץ לארץ חשוב מאוד לתעד את התאונה ולשמור את כל המסכים הרלוונטיים לביסוס התביעה בעתיד. במידה ונפגעתם בחוץ לארץ ויש ברשותכם פוליסה רלוונטית חשוב לעדכן מיד את חברת הביטוח על האירוע ולפעול לפי ההוראות לגבי מקום הטיפול, אופן התשלום עבור ההוצאות וכדומה.

 

סיכום פיצוי מקסימלי לתאונת אופנוע

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של קבלת פיצוים לאחר תאונת אופנוע בטיול. כפי שציינו, התאונה המתרחשת בארץ הפיצוי יהיה בהתאם לראשי נזק מוגדרים וגובהו ייקבע בהתאם לדוח של הממונה על ידי בית המשפט. בטיול בחוץ לארץ הדברים מורכבים יותר וגובה הפיצוי תלוי בפוליסת הנסיעות אותה הוצאתם, כמו גם ביכולת לתבוע צדדים נוספים על רשלנות.

ליווי משפטי