מה הציון שצריך בפסיכומטרי על מנת ללמוד עריכת דין

עומדים בפני שחרור? חזרתם מהטיול הגדול וחושבים על העתיד המקצועי שלכם? יכול מאוד להיות שעולם המשפט קורץ לכם. הסרטים, הסדרות ואפילו החדשות שאנחנו קוראים – כולם מציגים את עולם המשפט כמרתק, מאתגר ומספק. למעשה, ישנם כאלה שכבר מגיל צעיר יותר, אפילו בחטיבה או בתיכון, סימנו לעצמם את עריכת הדין כמקצוע עתידי.

בין אם מדובר בחלום ישן ובין אם מדובר בכיוון חדש עבורכם, אתם בוודאי כאן כי אתם רוצים לדעת איך מתקבלים ללימודי עריכת דין. אז בטקסט שלפניכם תוכלו למצוא מידע על תנאי הקבלה, מסלולי הלימוד וטיפים לשיפור סיכויי הקבלה ללימודי משפטים.

 

תנאי קבלה למשפטים

אז איך מתחילים המסלול בדרך לגלימה? ובכן, התשובה לכך היא מורכבת משום שיש יותר מ-10 (!!!) מסגרות אקדמיות ללימודי משפטים בישראל. ככלל ניתן לומר שציון הפסיכומטרי הדרוש נע סביב ה-700. בנוסף לכך, נדרש ממוצע בגרויות גבוהה מ-90.

שימו לב שאם אתם רוצים ללמוד משפטים על חשבון הצבא דרך מסלול העתודה האקדמית, לעיתים נדרש ציון גבוה יותר במבחן פסיכומטרי למסלול עתודה.

יחד עם זאת, ישנן מכללות פרטיות בהן שכר הלימוד יקר יותר, אך תנאי הקבלה נמוכים יותר. ישנם גם מסלולי לימודי ערב, עבור מי שנדרשים לעבוד במקביל כמו צעירים מרקע כלכלי מורכב או מבוגרים בהליכי הסבת מקצוע.

 

למה ללמוד משפטים

אם תשאלו סטודנטים למשפטים למה הם בחרו בלימודים כה מאתגרים, כנראה תקבלו אחת מהתשובות הבאות. תשובה נפוצה היא הכסף שמרוויחים עורכי דין. עורך דין במשרד גדול יכול לעשות מאוד מהר עשרות אלפי שקלים בחודש, ואף להתקדם מעלה בדירוג השכר בהמשך. תשובה נפוצה אחרת היא השינוי המשמעותי שעורכי דין יכולים לעשות בעולם דרך ייצוג אוכלוסיות שונות.

 

האם יש הבדל בין לימודי עריכת דין, משפטים וקרימינולוגיה

כדי להיות עורכי דין – אתם צריכים ללמוד תואר ראשון במשפטים, ולעבור התמחות ומבחני לשכה. אם תבחרו בתואר בקרימינולוגיה, לא תוכלו להתקבל להתמחות או לגשת למבחני לשכת עורכי הדין. לכן אין הבדל בין לימודי עריכת דין ללימודי משפטים, אך יש הבדל בין לימודי קרימינולוגיה (חקר הפשיעה) לבין לימודי משפטים ולימודי עריכת דין.

 

איך ללמוד לפסיכומטרי למשפטים

כפי שכבר ראיתם, כדי להתקבל ללימודי משפטים יהיה עליכם להציג ציונים גבוהים מאוד במבחן הפסיכומטרי. כדי ללמוד לפסיכומטרי למשפטים או למסלול עתודה – אנחנו ממליצים להיעזר באחד ממכוני ההכנה כמו קידום, יואל גבע או רפואה לעם. קראו באינטרנט על המכונים השונים, ובחרו במכון שהכי מתאים לכם וליכולות הלמידה שלכם.

 

סיכום

לסיכום, כדי להיות עורכי דין עליכם להחזיק בתואר ראשון (לפחות) במשפטים. כדי להתקבל לתואר במשפטים, יהיה עליכם "להוציא" ציון גבוה בפסיכומטרי – 700 ומעלה, בהתאם למוסד. כדי להשיג את המטרה הזו ולהציג את הציון הנדרש, אנחנו ממליצים לפנות למכון הכנה לבחינה הפסיכומטרית.

זכוכית מגדלת