בגלל אילו מחלות ניתן לקבל פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד, במיוחד לאלה שהכנסתם גבוהה. ניתן לקבל פטור ממס זה במידה ואתם סובלים מנכות שנגרמה עקב מחלה או פציעה. ישנן מספר קטגוריות של מחלות שפוטרות את החולה מתשלום מס הכנסה. במדריך הקצר שלפניכם תוכלו למצוא את הקטגוריות שבגינן מקבלים פטור ממס הכנסה והסבר קצר על כל אחת מהן. 

 

פטור ממס עקב מחלה מסכנת חיים

מחלות מסכנות חיים הן הדוגמא הפשוטה ביותר למקרים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה. מחלות כמו שבץ מוחי, התקפי לב, copd ועוד שלל מחלות מסכנות חיים, בדרך כלל מזכות את הסובלים מהן בפטור ממס בלי הרבה בעיות. פטור ממס הכנסה ניתן במקרים הללו מכיוון שמחלות אלה הינן חמורות במיוחד וגורמות לפגיעה משמעותית ברמת החיים.

מחלה מסכנת חיים

פטור ממס הכנסה עקב מחלה כרונית וחמורה

מחלה כרונית היא מחלה שהמתמודד איתה ייאלץ לסבול ממנה למשך שארית חייו. לא כל המחלות הכרוניות הן חמורות בהכרח. יש מספר רב של מחלות כרוניות איתן ניתן להתמודד באמצעות טיפול פשוט ושגרתי. עם זאת, ישנן מחלות כרוניות כמו אסתמה או טרשת נפוצה שבנוסף על היותן כרוניות, הן משבשות בצורה ניכרת את אורח החיים של הסובלים מהן. במקרים כאלה כשמדובר על מחלה חמורה במיוחד, ניתן לבקש פטור ממס הכנסה.

 

פטור ממס לעיוור או לקוי ראיה

אפשר לקבל פטור אוטומטי ממס הכנסה לאדם שסובל מעיוורון מלא או שיש לו הכרה ממשלתית בליקוי הראייה שלו בצורת תעודת לקוי ראייה. אדם שלא יכול לראות או שהוא רואה בצורה מצומצמת מאוד, זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה עקב כך. בכדי לקבל את התעודה, יש לעבור מבחני ראייה בביטוח לאומי או במוסד רפואי ייעודי לכך.

לקוי ראייה

פטור ממס הכנסה עקב שילוב של מספר מחלות שונות

ישנן מחלות שכל אחת מהן בנפרד אינה מהווה עילה לקבלת פטור ממס הכנסה, אבל שילוב של מספר מהן יכול להצטבר לכדי קבלה של פטור זה. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לקבל הכרה בנכות בגובה של 90% לפחות. במקרה של צבר מחלות, צריך שאחת מהן תזכה בהכרה של 40 אחוז נכות לפחות.

מחלות כמו אובדן בכושר השמיעה, דום נשימה בלילה, ואפילו פגיעה קלה בלסת ועוד הן חלק מהמחלות שאפשר לחבר אחת אל השנייה, בכדי להגיע להכרה של 90% שמזכה בפטור ממס הכנסה.

 

מחלות שאפשר לקבל בגללם פטור ממס הכנסה – סיכום

מחלות מסוגים שונים יכולות להיות סיבה לפטור ממס הכנסה. מחלות מסכנות חיים, מחלות כרוניות וחמורות, עיוורון או ליקוי ראייה ושילוב של מספר מחלות – אלו הן הקטגוריות בגינן מבקשים ומקבלים פטור ממס הכנסה. חשוב להכיר את החוק לעומק לפני שמגישים את הבקשה לקבלת אחוזי נכות, ולפני שמגישים את הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה.

מס הכנסה