מתי מגיע לך פיצוי בגין תאונת דרכים?

הנכם הולכי רגל שנפגעו? נהגים שנכנסו בהם? עברתם תאונה עצמית? המקרים הללו לא נדירים וסביר להניח שהייתם או תהיו מעורבים בתאונת דרכים בחייכם בין אם היא קלה או קשה, חשוב שתדעו שישנו חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולפיו כל אזרח במדינה שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח בלי שום קשר למידת האשמה שלו בתאונה.

אז איך נדע מתי אנו זכאים לדרישת הפיצויים והאם אנו מוכרים כנפגעי תאונת דרכים? בואו נגלה במאמר הבא.

 

מי לא זכאי?

בכדי שנבין מתי מגיע לנו פיצוי בגין תאונת דרכים, עדיף לשאול את השאלה ההפוכה, מי לא זכאי? על פי חוק הפיצויים שחוקק בשביל לדאוג ולתמוך בנפגעי תאונות הדרכים, רוב הנפגעים זכאים לקבלת פיצויים מחברת הביטוח במידה והם מבוטחים בביטוח חובה לפי החוק, בתנאי שהוא לא נמצא ברשימת החריגים הנקבעת מראש.

ברוב המוחלט של המקרים, הנפגע יהיה זכרי לפיצויים בגין נזקים גופניים ונפשיים, אך ישנם מקרים ספציפיים וחריגים בהם לא נהיה זכאים לפיצוי. במידה ואירוע התאונה נוצר במכוון, החוק לא מחשיב את התאונה כתאונת דרכים ונפגעי התאונה אינם זכאים לפיצויים כאשר הנזק נגרם ע״י מעשה התאונה בעצמו.

 

סוגי פיצויים

חשוב לציין שיש סוגים רבים של פיצויים ולעיתים הנפגע לא תובע את הפיצויים התואמים את המקרה הספציפי שלו, ולכן חשוב לדעת איזה פיצויים מגיעים לכם לפי חומרת מצבכם והצבעה על קשר ישיר של התאונה שגרם לכך. פיצוי בגין תאונות דרכים משתנה מאדם לאדם, אם נפצעתם במהלך התאונה, מדובר בפיצויים על עגמת נפש.

תוכלו לקבל פיצויים בגין כאב וסבל מתמשך בעקבות התאונה, ומימון טיפולים רפואיים שנדרשים לעשות לאחר התאונה. במקרים כאלו חשוב לתעד את הפגיעות בזמן אמת בכדי שנוכל להוכיח את הקשר הישיר בין התאונה לבין החבלות, ולהגביר את סיכויי ההצלחה לקבלת פיצויים.

במקרה שחלה ירידה בתפקוד בעקבות התאונה ואובדן כושר עבודה חלילה, תוכלו לתבוע גם על כך כספי פיצויים בלי קשר לעלויות הטיפולים הרפואיים ובכך לקבל פיצוי גבוהה יותר מחברות הביטוח. ישנו סוג שני של פיצויים המתייחס למקרים חמורים יותר המותירים אצל הנפגע נכות מסוימת, במצב כזה יכול הנפגע לתבוע פיצויים קבועים ומתמשכים ולא חד פעמיים כדי לממן טיפולים סיעודיים, סיוע במשק הבית, טיפולים פסיכולוגיים ועוד.

גובה הפיצוי משתנה כמובן לפי מצבו של הנפגע.

 

סיכום

במקרה של תאונת דרכים מדובר באירוע מצער מאוד, המשפיע על חיי הנפגעים ומלווה אותם בתחושות פיזיות ונפשיות קשות. לשם כך חוק הפיצויים מגן עלינו בתור נפגעים ודואג שנקבל את הפיצויים המגיעים לנו. חשוב שנדע לאבחן מהם סוגי הפיצויים המגיעים לנו בעקבות התאונה, ונבין מהם המקרים החריגים בהם אנו לא זכאים לפיצוי במקרה של תאונה מכוונת מראש

מתי מגיע לך פיצוי בגין תאונת דרכים?