נזק למבנה בעקבות גריל גז במרפסת – מה ניתן לעשות?

בין אם מדובר על חיבור לא תקין של נקודת הגז במרפסת ובין אם צנרת הגז אינה מחוברת כראוי, עלול להיגרם נזק כתוצאה מפיצוץ גז במרפסת. המאמר יפרט מה ניתן לעשות כדי להימנע מכך.

 

התקנת נקודת גז על ידי אדם מקצועי

ברוב הדירות החדשות ישנן נקודות גז מוכנות לחיבור צינור וגריל גז באופן מובנה כחלק בלתי נפרד מהדירה. בניגוד לכך, ישנן דירות בהן אין נקודות גז כאלו. בחלק מהדירות משתמשים בבלון גז על מנת לחבר לגריל ובחלק משקיעים בנקודת גז. כאשר מדובר בבלון גז הוא צריך להיות תקין ובעל תו תקן. הוספת נקודת גז במרפסת מחייבת התקנה מקצועית של איש מקצוע מורשה כדי שחס וחלילה לא ידלוף גז. רוב התאונות שגורמות לנזקים במרפסת הן בשל רשלנות של הדיירים המנסים להתקין באופן עצמאי נקודת גז או מתנהגים בצורה רשלנית ליד גריל הגז.

 

כיצד לתפעל גריל גז בצורה בטוחה?

גריל גז צריך להיות מתוחזק ומנוקה באופן קבוע ללא חומרי ניקוי חזקים שמשפיעים על התלקחות הגז. כלומר, יש לנקות את הגריל ללא חומרי ניקוי אלא אך ורק באמצעות מברשת לאחר חימום הפלטה. לאחר כל צלייה בגריל הניקיון יהיה יעיל יותר כיוון ששאריות המזון עדיין לא התייבשו ונדבקו לרשת. מברישים את הרשת ובמידה ויש לכם כלי לניקוי המסילות המנקזות את השומן, נקו איתו את המסילות. ישנם גרילי גז המגיעים עם כלי ניקוי מיוחדים לצורך זה. למידע נוסף אודות גריל גז בדקו באינטרנט את הדגמים השונים. חשוב לרוקן את המגש או הכלי אשר מנקז את השומנים לאחר ההברשה ובאמצעות מטלית לחה לנקות את כל החלקים החיצוניים של הגריל. הרשת עדיין תהיה מעט שמנונית אך זה יגן עליה מפני חלודה.

 

בדיקה תקופתית של דליפת גז

כדי למנוע נזק למרפסת מגריל גז צריך לערוך אחת ל-3 חודשים בדיקה כדי לאבחן אם יש דליפת גז. מומלץ לבדוק זאת אחרי שמנתקים את מערכת הגז המרכזית או לפני שמחליפים בלון גז. במידה ולא השתמשתם בגריל תקופה ארוכה, חשוב לערוך את הבדיקה לפני השימוש או לאחר שמנקים את הגריל בצורה יסודית ומפרקים את חלקיו. אם מדובר בבלון גז יש להניח אותו על הרצפה ולמרוח על נקודות החיבור שלו תמיסה המורכבת מחצי כוס סבון כלים וחצי כוס מים. לאחר מכן פותחים את הגז ובמידה ונוצרות בועות סבון על החיבורים יש דליפה. כך גם בודקים את החיבורים של נקודת הגז המובנית במרפסת. במידה ויש דליפה, אין לפתוח את ברז הגז. יש להזעיק טכנאי גז על מנת לתקן אותה. ייתכן והוא יחליף את צינור הגז, נקודת החיבור או חלק אחר פגום. במידה והתקלה היא מחלקי הגריל בדקו את האחריות שלכם.

בדיקה תקופתית של דליפת גז