מהן עבירות הסמים הנפוצות ביותר?

משטרת ישראל מבזבזת חלק ניכר מהתקציב העומד לרשותה וחלק נכבד מכוח האדם שלה בכדי לטפל בעבירות של סמים. זאת למרות ביקורת חוזרת ונשנית שמועברת על פרקטיקה זאת מטעם גורמים במערכת המשפט, בפרקליטות המדינה ובקרב נבחרי הציבור השונים.

עובדה זאת גורמת לכך שחלק גדול מכתבי האישום הפליליים שמוגשים במדינת ישראל, מוגשים על עבירות סמים כאלה ואחרות. נפרט אודות עבירות הסמים הנפוצות ביותר.

 

עבירות סמים ופקודת הסמים במדינת ישראל

במדינת ישראל קיים חוק לשם הסדרת עבירות הסמים במדינה, אשר נקרא פקודת הסמים המסוכנים. פקודה זאת נכתבה ונכנסה לתוקף בשנת 1973, והיא מחולקת לשני חלקים עיקריים. הראשון, מונה את כל הסמים שנחשבים לסמים מסוכנים במדינת ישראל. החלק השני מפרט את הכמות של הסמים, שעלולה לגרום לאישום בסחר בסמים מסוכנים.

פקודת הסמים המסוכנים נכתבה בכדי למנוע התמכרות ונזקים של הסמים הכתובים בה לאזרחים במדינת ישראל, אבל לעיתים קרובות כתבי האישום מוגשים בתחום זה בלי שיגרם כל נזק לאף אחד מהצדדים שקשורים בסם. במידה ואתם מואשמים בעבירה כל שהיא בתחום הסמים המסוכנים, כדאי מאוד שתשקלו פנייה אל עורך דין עבירות סמים שיעזור לכם להתמודד עם הנושא.

 

שימוש ואחזקה של סמים מסוכנים

העבירה הנפוצה ביותר בהקשר של סמים מסוכנים היא עברה של שימוש ואחזקה בסמים אלה. בעבירת שימוש ואחזקה הסם הנפוץ ביותר הוא סם הקנאביס. סם זה מקובל לעישון וצריכה בקרב אזרחים רבים, ויש סקרים שמעידים על שימוש של כמעט 20% מכלל האוכלוסייה בסם זה.

עונש על עבירת שימוש ואחזקה בסמים עלול להגיע לעד 3 שנים של ישיבה בכלא, אבל במרבית המקרים המשתמשים מקבלים עונשים קלים בהרבה.

 

מכירה וסחר בסמים מסוכנים

העבירה השנייה הנפוצה ביותר בתחום של הסמים הקשים, היא עבירת מכירה וסחר בסמים קשים. בכדי להרשיע בעבירת סחר, אין צורך בראיות לסחר ממשי. מספיק שכמות הסם שנתפסה אינה נחשבת לכמות שמקובלת לשימוש עצמי בכדי להרשיע בסחר או במכירה של סמים. העונש על עבירה זאת הוא חמור בהרבה ויכול להגיע לעד 20 שנה של ישיבה בכלא.

 

גידול וייצור של סמים מסוכנים

עבירה של גידול וייצור של סמים מסוכנים היא דומה מאוד במהותה לעבירה של סחר ומכירה של סמים מסוכנים. גם בעבירה זאת בתי המשפט מחמירים עם מבצעי העבירה, ולעיתים קרובות הם מקבלים עונשים חמורים.

 

עבירות הסמים הנפוצות ביותר במדינת ישראל – סיכום

במדינת ישראל קיים חוק ייעודי לשם הסדרת תחום הסמים המסוכנים. חוק זה נקרא פקודת הסמים המסוכנים. העבירות הנפוצות ביותר במדינת ישראל בהקשר של סמים מסוכנים הן עבירת אחזקה ושימוש, עבירת סחר ומכירה של סמים מסוכנים ועבירת גידול וייצור של סמים מסוכנים אלה. לכל אחת מעבירות אלא קיים עונש מקסימלי שונה בחוק, ויש צורך להתייעץ עם עורך דין במידה ואתם מואשמים באחת מהן או יותר.

עבירות סמים