פיצויים בגין נזקי גוף – כמה כסף מגיע לכם?

זה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. משפט קלישאתי במיוחד, אך לצערנו גם נכון ביותר בכל הנוגע לתאונות דרכים, תאונות עבודה ושאר הדברים שאנחנו מעדיפים לחשוב עליהם כמה שפחות. ברגע שאתם או אדם שקרוב אליכם נפגעים בתאונה, השאלה הבאה שתעלה, ברגע שיודעים ששלומו ובריאותו של האדם כבר אינם בסכנה, זו שאלת הפיצויים.

נקדים ונאמר, שעל מנת לקבל את כל הזכויות כפי שמגיע לכם, כדאי לפנות בהקדם האפשרי לעורך דיו מקצועי, המתמחה בתחום של פיצויים. אנחנו מצידנו, ננסה להסביר לכם מעט על פיצויים בגין נזקי גוף, בכתבה הבאה.

 

 מיד לאחר התאונה

כפי שכבר ציינו, כדאי מאוד לא לדחות את הפנייה לעורך דין. הסיבות לכך הן שונות והנה חלק מהן –

  • ליווי צמוד של עורך דין, שידאג שלא תפספסו שום ניירת הרלוונטית לתאונה ותוצאותיה
  • פנייה לרופאים מומחים ולוועדות רפואיות בזמן
  • ליווי בהתנהלות נכונה אל מול חברת הביטוח

הסעיף האחרון הוא בין החשובים ביותר, שכן לחברת ביטוח יש אינטרס מובהק לשלם סכום קטן יותר, לכן יש חשיבות להערכת מצב עם עורך דין הצמוד אליכם, הבנה מה רמת הנזק ומה גובה הפיצויים שניתן לקבל.

 

 הגורמים שנלקחים בחשבון בחישוב גובה הפיצויים

בעולם הרגיל שלנו, אנחנו חושבים ובצדק, שככל שאדם מבוגר יותר, כך הפגיעה בו היא משמעותית יותר לבריאותו, שכן יכולת השיקום שלו מוגבלת. בעולם חברות ביטוח, בתי משפט וחישוב גובה הפיצויים, המצב שונה לחלוטין. גובה הפיצויים ייחשב על בסיס כושר העבודה שנפגע ואובדן הפרנסה.

נכון, גם פגיעה פיזית עצמה יש לה משקל בחישוב הפיצויים, אבל עדיין, הפרמטר העיקרי זה עניין הפרנסה שנפגעת. אז מה כל זה אומר? שככל שמדובר באדם צעיר יותר, עם שנים רבות עד גיל הפרישה, כאשר עוצמת הפגיעה בו היא כזו, שיכולת ההשתכרות שלו נפגעה משמעותית – כך גם הפיצויים יהיו גבוהים יותר.

 

 פקטורים נוספים שנלקחים בחשבון בחישוב גובה הפיצויים

נכון, איבוד הפרנסה הוא הבסיס הגדול ביותר לחישוב גובה הפיצויים, אבל הוצאות רפואיות שהן תוצאה ישירה של הפגיעה הן גם פרמטר חשוב.

בנוסף, גם הוצאות פרטיות, דוגמת הצורך להתנייד במונית או ברכב מיוחד, הצורך להתאים את מרחב המחייה של הנפגע למצב החדש, עזרה חיצונית, גם אם מדובר בעזרה של בני הבית (עזרה ששונה מעזרה רגילה ערב התאונה) – כל זה גם מהווה פקטור בקבלת ההחלטה על גובה הפיצויים.

 

 השורה התחתונה

אנחנו חוזרים ומדגישים שככל שתקדימו לפנות לעורך דין מקצועי, שמתמחה בנזקי גוף, כך גם הסיכויים שלכם לקבל את הפיצויים הגבוהים האפשריים במקרה שלכם, יהיו משמעותיים יותר. בנוסף, יש חשיבות גדולה לשמירת כל הניירת שקשורה או יכולה להיות קשורה לתאונה, גם דברים שאינם נראים כחשובים.

פיצויים בגין נזקי גוף