האם ציוד טקטי נחשב כהגנה עצמאית ברגע האמת

הגנה עצמית הינו דבר חשוב, במיוחד באזורים מסוימים בארץ בהם ישנה נטייה גבוה יותר למקרי אלימות או טרור.

ישנם מגוון דרכים להתמגן כדי לשמור על עצמנו בצורה הטובה ביותר.

אז מהו ציוד טקטי, והאם הוא יגן עלינו במקרה הצורך?

 

מה זה ציוד טקטי?

ציוד טקטי הינו שם כולל לציוד שנעשה בו שימוש במשטרה, בצבא ובכוחות ביטחון באופן כללי. לדוגמא, פרטי ביגוד מבצעיים, אפודים, פנסים, תחמושת, סכינים ועוד נחשבים ציוד טקטי. ציוד זה יכול לשמש גם אנשים פרטיים לצורך הגנה עצמית ולהעלאת תחושת הביטחון. ניתן להשתמש בציוד טקטי גם למטרות פנאי ושטח בפעילויות קמפינג וטיולים. ציוד זה יכול לשמש במגוון מטרות, ואף ביגוד טקטי יכול לשמש כהצהרה אופנתית. ניתן למצוא ציוד טקטי באתר טקטיקל דיפנס ובמגוון חנויות בישראל.

 

מה האמצעים המובילים להגנה עצמית?

שוקר חשמלי 

מכשיר המפעיל זרם חשמלי חזק הגורם לשיתוק קל ואף לאובדן הכרה זמני. זהו מכשיר אפקטיבי אך צריך לדעת כיצד לעשות בו שימוש נכון. שוקר חשמלי הינו אחד המכשירים הפופולאריים ביותר, ויעיל מאוד במקרים של ניסיון תקיפה קשה.  

 

זהו גז המוכר לרבים מדיווחי החדשות מאחר והמשטרה משתמשת בגז זה באופן תדיר בעיקר לפיזור הפגנות. ניתן לרכוש תרסיס גז מדמיע גם לשימוש פרטי כדי להרחיק מאיתנו תוקף. כאשר מרססים גז מדמיע לעיני התוקף, זה יגרום לצריבה וכאב וכך מאפשר לנתקף להתרחק ולמצוא מקום מוגן או עזרה.

 

אקדח פלפל

אמצעי להגנה עצמית בצורה של אקדח רגיל אך יש בתוכו גז פלפל. זהו אמצעי קל משקל ונוח לשליפה בעת הצורך. אקדח פלפל הינו אמצעי חוקי ואיכותי שעוזר מאוד להרתעת תוקפים.

 

אלות

בשונה מהאמצעים הקודמים, זהו אמצעי טקטי גדול וכבד שלא ניתן להתנייד איתנו ברחוב ממקום למקום. זהו ציוד שניתן להחזיק בבית ולחבוט בתוקף במקרה של פריצה או תקיפה. אלות עשויות מחומרים שונים – עץ, מתכת או פלסטיק. יש לדעת כיצד להשתמש באלה בצורה נכונה כדי להשתמש בה כאמצעי הגנה אפקטיבי.

 

תרסיס פלפל

זהו אמצעי המוכר לרבים מהשירות הצבאי מאחר והיה נהוג לחלק אותו בתהליך הגיוס. עם זאת, נכון להיום השימוש בו פחת מאחר והוא נחשב כלי מיושן ואף מסוכן לשימוש. תחת לחץ התקיפה יכול להיות שימוש לא נכון בתרסיס ובכך הקורבן יכול לפגוע בעצמו במקום בתוקף.

 

לסיכום

ציוד טקטי מתייחס למגוון של סוגי אמצעי מיגון, תחמושת וביגוד. ציוד זה יכול לשמש רבים במקרים של תקיפה ולסייע להם להגן על עצמם. עם זאת, חשוב לוודא כי הציוד אותו רוכשים הינו ציוד איכותי ומקצועי. בנוסף, חשוב לעבור הדרכה מלא כיצד להשתמש בציוד כראוי, כיצד לתחזק אותו והיכן יש לאחסן אותו כאשר הוא לא בשימוש.

 

דאודורנט