איבדתם את כושר העבודה – תבעו את הביטוח

היכולת לעבוד מאפשרת לנו לפרנס את עצמנו ואת משפחתנו בכבוד ולתכנן את החיים שנים קדימה.

עם זאת, למרבה הצער קוראים לעיתים בחיים אירועים שמונעים מאיתנו לעבוד באופן זמני או קבוע ואובדן המשכורת הקבועה עלולה להכניס אותנו למצוקה כלכלית ונפשית.

בדיוק מסיבה זו קיים ביטוח מפני אובדן כושר עבודה שנועד להבטיח את פרנסתנו גם אם לא נוכל לעבוד מסיבה זו או אחרת.

 

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

מדובר בביטוח שנועד להבטיח גמלה חודשית במקרה של אובדן כושר עבודה עקב תאונה, מחלה וכדומה, הן אם אובדן כושר העבודה הוא קבוע או זמני. גובה הגמלה נקבע לפי ההכנסה החייבת במס של המבוטח, כאשר הכנסה זו יכולה להיות משכורת של שכיר, הכנסה של עצמאי או דיבידנד של בעל מניות בחברה.

לפי החוק, ביטוח אובדן כושר עבודה הוא חלק מקרן הפנסיה של העובד, ובתוכניות ביטוח פנסיוני אחרות על העובד לרכוש את הביטוח בנפרד. יש לציין כי לא כל מקצוע ניתן לבטח מפני כושר עבודה – למשל מקצועות בעלי סיכון גבוה כגון אנשי צבא.

 

תביעות אובדן כושר עבודה

כמבוטחים אנחנו משלמים לחברת הביטוח מדי חודש כדי להבטיח שגם ביום סגריר נמשיך לקבל שכר, אך למרבה הצער מבוטחים רבים מגלים שכשהם נזקקים לפיצויים או לגמלה מחברת הביטוח, זו מפנה להם גב ועושה הכל כדי לא לשלם. לכן בהליך תביעת אובדן כושר עבודה חשוב להיעזר בשירותו עורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שתקבלו את הכסף שמגיע לכם.

תביעת אובדן כושר עבודה מצריכה אתכם להתעסק קצת בבירוקרטיה ולאסוף כל רשומה רפואית שתוכיח כי אתם מצויים במצב של אי כושר עבודה: אישורי מחלה, מרשמים לתרופות, בדיקות רפואיות וכל טופס רפואי רלוונטי. מומלץ לקבל חוות דעת של רופא מומחה ולא להסתפק בחוות דעתו של רופא המשפחה כדי לעבות את הגושפנקה שלכם.

בנוסף למסמכים רפואיים וחוות דעת רפואיות, יש לאסוף מסמכים אודות עיסוקכם המעידים על רמת ההכנסה שלכם.

 

עברתי תאונה ואני לא כשיר לעבודה – מתי להתחיל את הליך התביעה?

כמה שיותר מוקדם וקרוב למועד אובדן כושר העבודה. הגשת תביעה מאוחרת עלולה לגרום לדחיית התשלום מצד חברת הביטוח ולעיתים אף לדחייה של התביעה עצמה בטענה שמאוחר מדי עבור חברת הביטוח לבדוק את מצבכם הרפואי.

 

הצורך להיעזר בעורך דין ביטוח

בין אם אתם תובעים את ביטוח לאומי ובין אם את חברת הביטוח שלכם, מדובר בגופים גדולים עם סוללת עורכי דין והיכרות של כל הטכניקות שמאפשרות להם להימנע מתשלום. לכן חשוב שגם אתם תצטיידו בשירותו של עורך דין ביטוח שייצג אתכם נאמנה ויסייע לכם לקבל את התשלומים המגיעים לכם.

משרד עורכי דין תומר לינר מתמחה בין השאר בתביעות אובדן כושר עבודה, וכן בתביעות רשלנות רפואית, ביטוח סיעודי, תאונות עבודה ועוד. צוות המשרד בעל ניסיון עשיר וילווה אתכם לאורך כל הדרך כדי להפיק את המרב מהתיק ולמצות את זכויותיכם.

 

מאזניים