פיטורים בתקופת אובדן כושר עבודה עקב תאונה

בין אם נפגעתם בתאונת דרכים, נפלתם במהלך טיול או נפצעתם במסגרת מילוי תפקידכם בעבודה, תאונות הן מאותם מאורעות שיכולים לקרות בכל שלב בחיים לכל אחד מאיתנו. בעולם אידיאלי לאחר פציעה בתאונה הנפגע היה יכול להקדיש את כל תשומת הלב והזמן שלו לבדיקות, טיפולים, מנוחה והחלמה אך למרבה הצער במקרים רבים לא כך המצב. עובדים רבים אשר נפגעו בתאונה מוצאים את עצמם בסיטואציה שבה עליהם לדאוג שמא יאבדו את מקום עבודתם. האם זה חוקי לפטר עובד שנפצע בתאונה ומה יש לעשות במידה ונקלעתם לסיטואציה לא נעימה שכזאת? המשיכו לקרוא ותגלו את כל שעליכם לדעת.

 

מה קובע החוק?

בשנת 1998 נחקק בארץ חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. בהתאם לחוק זה כל עוד לאדם שנפצע נותרו ימי מחלה המעסיק אינו רשאי לפטר אותו אלא אם מדובר במצב שההודעה על הפיטורים ניתנה לפני שהעובד עבר את התאונה או במצבים בהם החברה המעסיקה נמצאת בהליכי סגירה או פשיטת רגל. במצב בו נגמרו לעובד ימי המחלה והוא עדיין לא מסוגל לחזור לעבודתו על המעסיק מוטלת האחריות לספק לעובד התאמות שונות על מנת שיוכל לשוב לעבוד או לחלופין למצוא לעובד תפקיד אחר בתוך החברה שתואם את היכולות הנוכחיות שלו. רק במקרים בהם המעסיק לא מצא תפקיד חלופי ההולם את מצבו של העובד הוא רשאי לפטר את אותו עובד.

 

כיצד יש לפעול אם מקום העבודה שלכם רוצה לסיים את העסקתכם בזמן אובן כושר עבודה

במידה והמעסיק שלכם פיטר אותכם מבלי שעשה ניסיון אמיתי לאפשר לכם להשתלב מחדש בחברה בתפקיד אחר או להתאים את התפקיד הנוכחי שלכם למצב הבריאותי שלכם כדאי מאוד שתפנו לקבלת יעוץ מעורך דין המתמחה בדיני עבודה. עורך דין אשר מתמחה בדיני עבודה ידע מתי ניתן להוציא צו מניעה בכדי למנוע את הפיטורים ומתי יהיה כדאי לפתוח בהליך משפטי מול המעסיק בכדי שתקבלו ממנו דמי פיצויים, שלעיתים עשויים להיות גבוהים מאוד.

לחלופין, עורך דין המתמחה בדיני עבודה יוכל לעזור לכם להגיע להסכמה עם מקום העבודה שלכם כך שתוכלו לשמור את מקום עבודתכם. כך למשל במקרים מסוימים העובד והמעסיק מסכימים על יציאה לחל"ת לפרק זמן שנקבע מראש על מנת שהעובד יוכל לנוח ולהחלים בלי דאגות מיותרות. סידור שכזה יהיה נוח במיוחד במקרים בהם ניתן להגדיר את התאונה שעבר העובד כתאונת עבודה שכן במצב כזה העובד יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה וקצבת נכות מביטוח לאומי ובמקביל לשמור על מקום עבודתו ולשוב אליו בשלב מאוחר יותר, לאחר שהחלים החלמה מלאה.

תאונה היא בהחלט מאורע לא פשוט אשר מציב בפני הנפגע אתגרים פיזיים ונפשיים רבים. במידה ונפגעתם בתאונה ואינכם יכולים לשוב לעבודה אל תחששו ודעו כי החוק לצידכם. במידה והמעסיק שלכם מתעלם מן החוק ופוגע בזכויותיכם אל תהססו ופנו לעורך דין המתמחה בדיני עבודה שיסייע לכם להתנהל מול אותו מעסיק ולמצות את מלוא הזכויות שלכם בתקופה מאתגרת זאת.

 

מפוטר