4 דברים שחשוב לבדוק לפני שפותחים תוכנית חיסכון

פתיחת תכנית חיסכון היא כמובן החלטה נהדרת וחכמה מאוד, שיכולה לעזור לנו מאוד בטווח הקצר כמו גם בטווח הארוך. כיום קיימות תכניות חיסכון רבות, עלינו לבחור אחת שתיטיב עמנו בצורה המירבית, על כן עלינו לבחור בחכמה תוך שימת דגש על מספר משתנים. איך עושים את זה נכון? כל התשובות כאן.

כיום רובנו מבינים ומכירים את החשיבות בחיסכון, בין אם מדובר בתכנית חיסכון עבור הילדים שלנו ובין אם מדובר בתכנית חיסכון לחופשה לכבוד יציאה לפנסיה – רבים בוחרים לפתוח תכניות חיסכון על מנת להבטיח את מטרתם כמו גם ליהנות מראש שקט, שיש כסף שמונח בצד.

אולם בחירת תכנית חיסכון אינה משימה כל כך פשוטה, שכן קיימים כמה וכמה משתנים חשובים שעלינו להתחשב בהם בעת הבחירה. מה הם המשתנים הללו? כיצד נוכל לבחור תכנית חיסכון שמתאימה לכם באופן אופטימלי? בואו נעשה קצת סדר.

 

חישוב ריבית משתלם

כפי שציינו קודם, קיימות תכניות חיסכון רבות שנוכל לבחור מתוכן, לכן זה עלול להיות מעט מבלבל. אחד המשתנים החשובים ביותר שעלינו לחשוב עליהם הוא חישוב הריבית. תכניות חיסכון יודעות להציע לנו סוגים רבים של חישובי ריבית, עלינו לחשוב מהי התוכנית הכי מתאימה לנו במובן הזה. האם נעדיף תכנית חיסכון עם חישוב ריבית קבועה שלא תשתנה? או שמא נרצה תכנית חיסכון עם ריבית משתנה?

 

גובה הריבית

חשוב שנבין, גובה הריבית שתוצע לנו בתכנית החיסכון היא מה שתקבע לבסוף עד כמה באמת אטרקטיבית תכנית החיסכון המוצעת לנו באופן כללי. כמובן שנרצה שהכסף שאנו מפקידים בצד יעלה כמה שיותר לאורך הזמן, על כן נרצה לבחור בתוכנית חיסכון עם גובה ריבית גבוה כמה שיותר.

 

תקבעו יעד ברור

לפני שאנו חושבים בכלל על תכנית חיסכון, עלינו להבין מה היעד שאליו נרצה להגיע. האם ברצוננו לחסוך סכום גבוה למטרת תכנית לימודים לילדים או שמא אנחנו רוצים לחסוך כסף לחופשה בת חודש? כדאי שנבין מה היעד שאנו רוצים להגיע אליו טרם בכלל ביקרנו בבנק, כך נוכל להבין טוב יותר האם תוכנית החיסכון מתאימה לנו בכלל.

 

אפשר להחליף תכנית חיסכון

חשוב שנזכור, תכנית החיסכון שבחרנו היום לאו דווקא תתאים לנו בעוד חמש שנים, יכול מאוד להיות שהנסיבות ישתנו ונמצא את עצמנו מסוגלים פחות לסכום ההפקדה שהתחייבו אליו אז, לכן חשוב שנזכור שניתן להחליף תכנית חיסכון בכל עת, לאחת שתתאים לנסיבות שלנו כיום. תכנית חיסכון צריכה לעזור לנו ולא לגרום לנו להתעסקות מיותרת.

לסיכום, אם החלטתם לפתוח תכנית חיסכון – מובן שמדובר בהחלטה מצוינת, כעת עליהם להבין מהן האפשרויות העומדות בפניכם בכל הנוגע לבחירת תכנית חיסכון שתתאים לכם, כמו גם מהם המשתנים עליהם מוטב שתשימו דגש מיוחד.

תכניות חיסכון