כל השלבים במכירת דירה ולמה אסור לך לעשות את זה בלי עו"ד מקרקעין

מכירת דירה מהווה צעד בעל משמעויות כלכליות דרמטיות. במידה ואתם מחזיקים בדירה שאתם שוקלים להציע למכירה, ישנם מספר עקרונות וצעדים שחשוב שתלמדו ליישם. כמו כן, כדי להבטיח שתבצעו את הצעדים ההכרחיים באופן המיטבי ולפי חוק, חשוב להיעזר בגורם מקצועי ומיומן – עורך דין מקרקעין. אז מה הם השלבים בדרך למכירה הנכספת? למה אסור לעשות זאת בלי עורך דין מקרקעין? 

 

מכירת דירה – מתחילים

כאמור, מכירת דירה היא צעד שאי אפשר להמעיט בחשיבות שלו מרגע שבוחרים בו. כמו כן, מעבר לחשיבות, מדובר במהלך מורכב הטומן בחובו הליכים בירוקרטיים מסועפים למדי. לכן, במידה והחלטתם ללכת על זה, תרצו לצידכם גורם מקצועי ומיומן שילווה את התהליך.

כשזה נוגע למכירת דירות, עורך דין מקרקעין כמו עו"ד יוני לוי הוא איש המקצוע שתרצו לצידכם. עורך דין מקרקעין מיומן ידאג לייצג את האינטרסים שלכם בעסקה על הצד הטוב ביותר, תוך הקפדה על ביצוע עסקה לפי החוק והפחתת העלויות הנלוות למהלך.

 

השלבים בדרך למכירת הדירה

לאחר שהתקבלה ההחלטה בדבר מכירת הדירה, ישנם מספר צעדים שיש לבצע בהקדם:

 

הערכת שווי הדירה

לפני שאתם מפרסמים את הדירה למכירה בפלטפורמות השונות, תרצו לדעת מה הוא שווי השוק של הדירה שלכם. כדי לדעת זאת, תצטרכו לברר בכמה נמכרו דירות בעלות מאפיינים דומים בתקופה האחרונה. ניתן להיעזר בשמאי מקרקעין לצורך התהליך או לחלופין לחפש את המידע באופן עצמאי.

 

הכנת הדירה לקראת מכירה

אחרי שהערכתם את שווי הדירה, חשוב לבצע הכנות לקראת מכירתה. לפני פרסום הדירה למכירה, תרצו למקסם את הסכום אותו תוכלו לדרוש עבורה. כדי לעשות זאת, מומלץ לבצע תיקונים ושיפוצים היכן שצריך, לבצע עבודות צבע, אינסטלציה ולמעשה כל דבר שיכול לעזור לכם להעלות את השווי של הדירה.

 

פרסום הדירה למכירה

לפני שנגיע לפרסום עצמו, חשוב להתחיל בהליך הפרסום רק לאחר שאתם מוכנים וסגורים על זה. רבים נוטים לפרסם את הדירה לפני שהיא מוכנה רק כדי לבחון את השווי שלה בעיניי הרוכשים. מדובר בטעות, שכן הרוכשים הרציניים בדרך כלל פונים מיד עם פרסום הדירה.

מצב בו אתם מפרסמים את הדירה לפני שאתם באמת מוכנים למכור אותה עלול לגרום לפספוס של רוכשים רציניים השואפים לעסקה מידית. לאחר שנסגרתם סופית, פרסמו את הדירה בכמה שיותר פלטפורמות: אתרי אינטרנט, מודעה בעיתון, מתווכי נדל"ן ועוד.

 

בירוקרטיה בירוקרטיה ועוד בירוקרטיה

כאמור, מכירת דירה היא הליך בו תידרשו לעיסוקים בירוקרטיים רבים. הוצאת נסח טאבו, היבטי מיסוי, היטל שבח, לכל אלו ועוד תידרשו במסגרת הליך המכירה. כדי לחסוך כאב ראש וכדי למזער עלויות, מומלץ להעסיק עורך דין מקרקעין שילווה אתכם לאורך כל התהליך עד המכירה. בהצלחה בהמשך הדרך!

עורך דין מקרקעין