מתי צריך לשכור שירותי עורכי דין רשלנות רפואית

תביעה על רשלנות רפואית נעשית באמצעות עורך דין מומחה בתחום במקרים שיש הצדקה לכך.

המאמר יפרט מתי צריך לשכור עורך דין לרשלנות רפואית וכיצד הוא יסייע לכם.

 

מתי תובעים רשלנות רפואית?

כאשר פונים לשירותיהם של עורכי דין רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה במידה ויש הצדקה לכך. אדם חווה רשלנות רפואית כאשר הוא מאובחן במחלה שגויה, אובחן שכבר היה מאוחר מדי, קיבל טיפול תרופתי שהזיק לו, עבר ניתוח כושל, הצוות הרפואי הסתיר ממנו מידע הכרחי לטיפול, נפגע מפרוצדורה רפואית, הושאר לו בגוף עצם זר, עבר טיפול מיותר או נמסר לו מידע כוזב מהצוות הרפואי ביניהם: רופאים, אחיות, מרדימים, מתמחים, צוות מד"א, רוקחים וכד'. כאשר מוכיחים שהנזק שנגרם למטופל הוא כתוצאה מהטיפול בקשר סיבתי ניתן להגיש תביעה באמצעות עורכי דין העוסקים בתחום.

 

השכרת שירותי עורך דין רשלנות רפואית

סיוע משפטי אופטימלי יינתן כאשר משכירים את שירותיו של עורך דין המכיר היטב את התחום והחוק של הרשלנות הרפואית. כדי שהתביעה תביא לתוצאות אופטימליות והתובע יקבל את הפיצוי המגיע לו, חשוב למצוא עורך דין בקיא בתחום, בעל ניסיון, מקצועי ומומלץ. לא כל עורכי הדין בתחום התנסו מול בתי החולים, קופות החולים, הרפואה הפרטית וכד'. עורך דין מיומן צריך להנחות את התובע בצורה מיטבית מתחילת הייעוץ ועד לסיום התביעה. הוא צריך להנחות אותו להביא את המסמכים הרלוונטיים, להפנות אותו למומחים רפואיים, להשיג עדים ועוד. יתרה מכך, עורך דין עם מוניטין וניסיון יוכל להשיג לתובע את הפיצוי המקסימלי ולהיות לצדו לאורך כל התהליך.

 

כיצד בוחרים בעורך דין איכותי?

ישנם משרדי עורך דין ידועים ובעלי מוניטין העוסקים ברשלנות רפואית אשר גובים מחירים בהתאם לתדמית שלהם. כלומר, ככל שמדובר במשרד יוקרתי יותר כך גם הייעוץ המשפטי יהיה יקר יותר. ביחד עם זאת, מדובר בהצלחה בטוחה במידה ועורך הדין מסכים לקחת את התיק. בדרך כלל רוב המשרדים מעניקים ייעוץ ראשוני ללא עלות ובוחנים את המקרה לשמו אתם רוצים לתבוע. במידה והצדק עמכם והחלטתם לשכור את שירותיו של עורך הדין תצטרכו לחתום על ייפו כוח וויתור סודיות על התיק הרפואי שלכם. בנוסף, תצטרכו להעביר לעורך הדין את כל המסמכים הדרושים. עורך הדין יגבש את עמדתו ויגיש את כתב התביעה. גם לאחר הגשת התביעה יש להמשיך לאסוף ראיות ותיעוד לגבי מצבכם הרפואי בכל הקשור לטיפול תרופתי, בדיקות, התייעצויות עם מומחים ועוד. עורך הדין ייעזר רק במה שרלוונטי לתביעה על מנת להעניק לכם ייצוג הולם. לפיכך, הדרך הטובה ביותר לבחור בעורך דין איכותי היא להתרשם ממנו בייעוץ הראשוני, לקבל המלצות ממכרים ולקרוא חוות דעת באינטרנט או ברשתות החברתיות. כיום הכל חשוף והמידע נגיש כך שזוהי אינה משימה קשה.

 

איש משפט