מהן הסיבות השכיחות ביותר לתאונות דרכים?

תאונות דרכים מתרחשות כול יום ביומו בכול רחבי העולם ונדמה כי הן חלק בלתי נפרד מהתרבות בכבישים ומעליית נהגים על הכביש. דווקא בגלל שהן כול כך מסוכנות נעשים מאמצים רבים למנוע אותן והשלב הראשון כדי למנוע תאונות דרכים הוא להבין מה גורם להן ומסתבר שיש כמה סיבות שכיחות מאוד שאם רק נצליח לטפל בהן, נצמצם משמעותית את הסכנה בכבישים.

 

הסחות דעת

ברור לכול הנהגים כי כאשר הם עולים על הכביש הם צריכים לתת את מלוא תשומת הלב שלהם לנהיגה כדי לשמור עליהם ועל שותפיהם לכביש. אך בפועל יש המון הסחות דעת שמפריעות לניהול תקין של הנהיגה ובעצם גורמות לתאונות דרכים.

  1. שימוש בטלפון – הטלפון שלנו הוא מסיח הדעת מספר אחת, גם בנהיגה אך גם במפגש עם חברים או במהלך למידה לצורך העניין. שליחת הודעות טקסט, בדיקת עדכונים או כל דבר אחר, מפריעים לנהג להיות מרוכז בדרך ובמיוחד שכול שנייה חשובה, מדובר בסכנה אמיתית.
  2. אוכל ושתייה – במהלך נהיגה חל איסור לאכול או לשתות לאור העובדה כי יש לכך קשר ישיר להפרעה במהלך הנהיגה ולהורדת הידיים מההגה.

 

נהיגה בשכרות

למרות שמדובר באיסור מוחלט ובעבירה חמורה, אנשים עדיין עולים על הכביש כאשר הם תחת השפעה של סמים או אלכוהול עד כדי שכרות מוחלטת. למרות שאנשים מרגישים שהם "על הדברים" ומחוברים למה שקורה, אלכוהול מטשטש את המחשבה ואת זמן התגובה וגורם לתאונות דרכים רבות.

 

עבירה על חוקי הדרך

בניגוד למשפט שחוקים נועדו כדי לשבור אותם, חוקי הדרך נועדו כדי לשמור על כול מי שנמצא בדרכים החל מהולך הרגל ועד לנהג. ישנם חוקים אשר נראים לאנשים מיותרים ולכן הם אינם מצייתים להם ובפועל, מוצאים עצמם מעורבים או אפילו אחראים לתאונת דרכים שבקלות יכולה להיות קטלנית בכביש.

תמרור עצור, נסיעה באור אדום, עקיפה בקו לבן וחוקים נוספים, מסכנים מאוד את הנהגים שעוברים עליהם אך לצערנו, תופעות מסוג זה עדיין קורות.

 

מה עושים אחרי מעורבות בתאונת דרכים

לא משנה מה הסיבה לתאונת הדרכים, וגם לא משנה מה מידת האשמה או המעורבות שלכם בתאונה, באם הייתה מעורבים באחת, חשוב מאוד לפנות לעורך דין תעבורה כדי לקבל סיוע במהלך ההליך המשפטי.

מעורבים אשר לא אחראים לתאונה וחוו ממנה נזק יכולים לתבוע לקבלת פיצויים לאחר תאונת דרכים אך זאת כמובן תלוי במידת האחריות ובפרטי התאונה, אך בכול מקרה כדאי לנסות לבדוק האם גם לכם מגיעים פיצויים עקב התאונה.

תאונות דרכים בהחלט יכולות להתרחש בטעות מבלי שלאף אחד מהמעורבים הייתה אחריות או יכולת למנוע את התאונה, אך תאונות רבות גם קורות באשמת נהגים אשר דעתם מוסחת בכביש או שמבצעים עבירות תנועה במהלך נהיגתם.

תאונות דרכים